خبرهای داغ:
با محوریت تاریخ حجاب در فرهنگ و جوامع بشری؛

دیرینه شناسی عفاف و حجاب در قزوین برگزار شد

با محوریت تاریخ حجاب در فرهنگ و جوامع بشری؛ نشست دیرینه شناسی حجاب با حضور جوانان بشر دوست هلال احمر استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۸۵
|
۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ نشستی به مناسبت هفته عفاف و حجاب با عنوان دیرینه شناسی حجاب با نیم نگاهی به تاریخ حجاب در فرهنگ و جوامع بشری ویژه جوانان بشردوست اهل هلال با حضور دکتر آصفی مدیرعامل، حجت الاسلام مفیدی کیا مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و میرزایی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین و دکتر اله وردی استاد دانشگاه در سالن جلسات این جمعیت به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست دکتر اله وردی استاد دانشگاه، در رابطه با ابعاد مختلف حجاب به ویژه تاریخ این موضوع مطالبی را بیان کرد و گفت: در هر کشوری، زن نیمی از جامعه را تشکیل می دهد و نقش او در رشد و تعالی انسان و جامعه انسانی، بسیار مهم است.

وی افزود: موضوع حجاب منحصر به ادیان آسمانی یا دین اسلام نیست بلکه در فرهنگ ها و مکاتب فکری مختلف حجاب مطرح بوده و از جایگاه والایی برخوردار است.

اله وردی در ادامه بیان کرد: حفظ حرمت و رعایت عفاف و حجاب، تنها وظیفه زن نیست، بلکه مرد نیز ملزم به رعایت دستورهای شرع مقدس اسلام است.

دکتر حسن آصفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز طی سخنانی از کرامت و جایگاه زن یادکرد و افزود: زنان در جامعه به واسطه حجاب و عفاف خود جایگاه ویژه ای دارند و این موضوع از استفاده ابزاری از وجود زنان جلوگیری می کند.

وی اظهار داشت: حجاب منحصر به جامعه زنان نبوده و نوع پوشش و حضور در اجتماع، مناسباتی را برای هر دو جنس مرد و زن قائل است.

شایان ذکر است؛ در ادامه جلسه دکتر اله وردی با جوانان حاضر در جلسه در رابطه با موضوع حجاب به بحث و گفتگو پرداخت.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار