رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهراء زنجان در گفت‌وگو با "بسيج":

اشتغالزايي و افزايش اعتماد بنفس كارآموزان از اهداف فني و حرفه اي است

زنجان -رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهراء زنجان، گفت : اشتغالزايي و افزايش اعتماد بنفس و روحيه كارآفريني كارآموزان از اولويت هاي فني و حرفه اي است.
کد خبر: ۹۳۵۹۲۸۳
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مریم قدرتیان در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به پیشرفت و گسترش صنعت و تکنولوژی در جوامع امروزی، اظهار داشت:امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود.
 
اشتغالزايي و افزايش اعتماد بنفس كارآموزان از اهداف فني و حرفه اي است

وی ابراز کرد: مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای دختران الزهراء زنجان از زمان شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های خود را با تلاش مربیان به آموزش در فضای مجازی انتقال داده است و هنرجویان از این طریق مهارت‌های لازم را می‌بینند.

قدرتیان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زمینه ساز ایجاد اشتغال دانست و گفت: سازمان در حمایت از زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته، کاهش آسیب‌های اجتماعی، مباحث دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان، هماهنگی با پارک علمی و فناوری و مرکز تحقیقات کسب و کار، فعالیت جدی و نقش آفرینی موثری دارد.

این مسئول با اشاره به اهداف و برنامه‌های این مرکز، عنوان کرد: هدف مهم مرکز ایجاد بستر مناسب جهت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای، افزایش و روحیه کارآفرینی در کار آموزان و دانشجویان و همچنین همکاری نزدیک با نهاد‌های فعال در حوزه کسب و کار و اصناف در راستای ایجاد اشتغال در سطح استان از اولویت کاری مرکز فنی و حرفه‌ای می‌باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران الزهراء زنجان با بیان اینکه این مرکز سعی نموده در راستای حمایت مالی برای راه‌اندازی کسب و کار‌های کوچک و خرد با شرکت‌ها تولیدی بزرگ رابطه ایجاد کند، بیان کرد:این نوع رابطه موجب گسترش و تقویت کسب و کار‌های کوچک و خرد می‌شود.

وی در ادامه متذکرشد: عمده فعالیت‌های مرکز حمایت قانونی، خدماتی، اداری، آموزشی و پشتیبانی و رشد کسب و کار‌های کوچک با معرفی به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات می‌باشد.

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای میان مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای الزهراء و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، افزود:هدف این همکاری آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در توانمند سازی خانواده‌های زنان بی سرپرست، بدسرپرست، خودسرپرست است.

وی در ادامه گفت:: این قشر جامعه هدف با داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای می‌توانند وام‌های خود اشتغالی در بخش مشاغل خانگی دریافت کنند.

قدرتیان در پایان با بیان اینکه تاب‌آوری زنان و توانمند‌سازی آن‌ها مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: زنان قلب تپنده خانواده‌اند و روحیات و منش و ذهنیات آنان رابطه‌ای مستقیم با سایر اعضا خانواده اعم از همسر و فرزندان دارد و همچنین توانمندسازی آنان از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره‌ای میتواند راهکار مناسبی در راستای ارتقای تاب آوری اجتماعی آن‌ها باشد و هدف از این طرح ارتقای آگاهی سطح سلامت روانی و جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و توسعه مشارکت در امور شهری و ارتقای فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار