هیرمند/با همت بسیج عشایری سپاه سلمان به مناسبت عید سعید قربان در قالب پویش نذر قربانی 145 کیلو گوشت نذری در بخش قرقری شهرستان هیرمند بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۲۹۲
|
۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

سرهنگ پاسدار حسین فروغی، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان با اشاره به این مطلب که یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان عید قربان است، گفت: در این روز که حضرت ابراهیم(ع) قربانی کردن را در تاریخ اسلام رواج داد، سال‌ها است حجاج در این روز به قربانی کردن می‌پردازند و آن را میان نیازمندان توزیع می‌کنند. مسلمانان در این روز در نقاط مختلف جهان در عبادت حج در این روز شتر، گوسفند، گاو و یا قوچی را قربانی می‌کنند و گوشت آن را به همسایگان و یا نیازمندان می‌دهند.
 
مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: روز عید قربان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که بارها در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید شده است، این روز، روز رهایی از تعلقات دنیوی و هر آنچه غیرخدایی است، محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: این اقدام در سطح شهرستان با ذبح ۸ راس گوسفند و در قالب بسته های یک کیلویی بین ۱۴۵ خانوار آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه و توزیع شد.
 
این مسئول تصریح کرد: به منظور اجرای طرح پویش نذر قربانی 145 کیلو گوشت به همت عشایر بخش قرقری شهرستان هیرمند و گروه های جهادی  بسیج عشایری حسین بن علی(ع) تهیه شد ه است .
 
ارسال نظرات