خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان خبر داد
همدان-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای مرحله دوم طرح یاس با مشارکت جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و واحد فرهنگی کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۲۵
|
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
اجرای مرحله دوم طرح یاس در همداناحمد مطلبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه مرحله دوم طرح یاس با مشارکت جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان همدان و واحد فرهنگی کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان همدان در حال اجرا است، اظهار داشت: در این طرح با ارائه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در بعد محلی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح موجب تعامل دختران مددجو با جمعیت هلال احمرمی‌شود، افزود: در این طرح فارغ از مزیت‌های مرتبط در مواقع بحران، در روند عمومی توانمندسازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی ایشان موثر خواهد بود.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تاکید بر اینکه طرح یاس یکی از این برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود، ادامه داد: این طرح، دختران تحت پوشش این نهاد را توانمند، از انزوا خارج و مسئولیت اجتماعی قبول و تاب‌آوری آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

وی عنوان کرد: ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی از اهداف اجرای طرح یاس (یاران آسیب ستیز) است.

مطلبی با بیان اینکه در اجرای فاز دوم طرح یاس مربیان در کلاس‌های درنظر گرفته شده حضور یافته و سرفصل‌های آموزشی، امداد و کمک‌های اولیه، خدمات، داوطلبانه، مخاطرات، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، مشاوره گروهی آموزش دادند،  گفت: در انتهای طرح آزمون پایانی بعمل آمد و گواهینامه برای قبول شدگان صادر شد.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به عنوان متولی آموزش و تربیت جوانان جامعه در راستای اهداف عام المنفعه و امدادی است، اظهار داشت: این سازمان همواره در تلاش است تا با احیای ارزش‌های خیرخواهانه علاوه بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر نسبت به ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه به ویژه در میان کودکان، نوجوانان و جوانان گام نهاد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با تاکید بر اینکه حمایت از دانش‌آموزان محروم برای ادامه تحصیل با بهره‌گیری از مسئولیت اجتماعی با توجه به مخاطبان خاص سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: به این منظور طرح ملی مهربانی می‌خواهد در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها و تسکین آلام بشری در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه در این طرح مجری داوطلبان جوان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و بهره‌وران دانش‌آموزان محروم سراسر کشور است، بیان کرد: هدف از این طرح افزایش حمایت از دانش‌آموزان محروم با بهره‌گیری از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و ترویج فرهنگ نیکوکاری در میان اعضا و داوطلبان سازمان جوانان است.

مطلبی ابراز داشت: بسته‌های اهدایی شامل کیف کمک‌های اولیه ویژه مدارس مجری طرح دادرس و مدارس مناطق محروم و بسته ویژه دانش‌آموز شامل بازی‌های رومیزی، بازی‌های فکری، لوازم ورزشی ساده و لوازم التحریر است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداران اولویت‌دار با رعایت حفظ کرامت افراد جامعه هدف انجام می‌شود گفت: در این برنامه با توجه به اهداف برنامه نیازسنجی جهت تعیین مناطق آسیب‌پذیر و بهره‌برداران شعب در جمعیت هلال احمر سراسر کشور از ۵ تیرماه تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان با بیان اینکه اولویت با دانش‌آموزان مجتمع‌های دانش‌آموزی است، خاطرنشان کرد: نیاز‌های احصا شده باید با توجه به اهداف طرح اولویت‌بندی شود و میزان و نوع خدمات دریافتی متناسب با نیاز افراد باشد و خدمات به افرادی ارائه شود که توسط کمیته امداد، بهزیستی، آموزش و پرورش و... تحت پوشش قرار نگرفته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات