فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع):

رشد شتابان علمی ایران با ترور دانشمندان هسته‌ای متوقف نمی شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) هدف دشمنان از ترور دانشمندان هسته ای از جمله شهید رضایی نژاد ضربه زدن به توان علمی کشور دانست و گفت: رشد شتابان علمی ایران اسلامی با ترور دانشمندان هسته‌ای متوقف نمی شود.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۵۹
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال شاکرمی در آیین بزرگداشت سالروز ترور شهید هسته ای استان داریوش رضایی نژاد اظهار داشت: رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش با همت و عزم جوانان مومن و غیوری همچون شهید رضایی نژاد رونق یافت و ادامه این مسیر وابسته به هیچ فرد و گروهی نیست، بلکه یک جنبش تاریخی و برخاسته از روحیه خودباوری و اتکا به توانمندی داخل است.

وی افزود: شخصیتی چون شهید داریوش رضایی نژاد همیشه به عنوان فردی جستجوگر علم، معتقد به تلفیق توامان کار علمی و عملی بود و شهادتش در راه تحقق آرمان های بلند و الهی انقلاب، به ملت ایران و محیط علمی کشور آبرو بخشید.

شاکرمی با اشاره به اینکه شهید رضایی نژاد به بالاترین رتبه از ارزش های معنوی دست یافت، یادآور شد: این شهید یک فرد حرفه ای در کار و بی ادعا بود که در راه خدا و پیشرفت اسلام به شهادت رسید.

وی شهادت را مرگ تاجرانه انسان های زیرک و هوشیار دانست و اضافه کرد: آنها که شهید شدند به بالاترین درجه اعلی رسیدند و به شهادت یعنی عزت، ایمان، تمام خوبی ها و در یک کلام به حق تعالی دست یافتند.

وی انگیزه دشمن را از ترور دانشمندان هسته ای ، ضربه زدن به جهاد علمی کشور دانست و گفت: رشد شتابنده علمی و فتح قله های دانش با همت و عزم جوانان مومن و غیوری همچون شهید رضایی نژاد رونق یافت که امروز قائم به هیچ فردی نیست و این یک جنبش تاریخی و برخاسته از این روحیه خودباوری و اتکا به توانمندی داخل است.

شاکرمی شهادت را پاداش غیور مردانی دانست که با جهاد علمی، چراغ علم و روشنایی را پرفروغ نگه داشته اند و زحمات و خدمات ارزشمند شهید رضایی نژاد به ملت ایران بی شک ذخیره ارزشمندی در دیوان عدل الهی است .

وی با اشاره به اینکه پ شهادت، حقیقت عظیمی است، یادآور شد: اگر این حقیقت به وسیله کسانیکه امروز در قبال شهیدان مسوولیت دارند، زنده بماند و حفظ و تقدیس شود، همیشه تاریخ از ایثار و بزرگی آنها یاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: شهدای هسته ای ما تربیت شدگان مکتب اسلام و امام هستند که سند مظلومیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان می دهند و حس وطن پرستی، تعهد و مسئولیت پذیری، تسلط بر علم و پیوند بین علم ، تحقیق و عمل مهمترین و بارزترین ویژگی و اهداف دانشمندان هسته ای کشور بود.

شاکرمی گفت: شهدای هسته ای با وجود انواع تهدیدات به خاطر عشق و علاقه به وطن بزرگترین دارایی خود یعنی جانشان را فدای نظام و انقلاب کردند و با نور خود هدایت و کمال را برای ما روشن نگه داشته اند.

به گزارش بسیج، شهید داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته ای کشور و دانشجوی دکترای مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که در تاریخ اول مردادماه سال ۱۳۹۰ در مقابل منزلش در تهران ترور شد.

در آستانه برگزاری کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، دهمین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای کشور، شهید داریوش رضایی نژاد با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، مدیر کل بنیاد شهید استان، کرمی معاون استانداری و جمعی از مسئولین شهرستان آبدانان و عموم مردم در محل امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) آبدانان برگزار شد.

در ادامه تصاویری از این مراسم را ببینید.

 

ارسال نظرات