امام جمعه موقت بهاباد گفت: نماز جمعه مظهر صلابت و قدرت نظام است و سبب شده جامعه و مردم عزیز ما در عرصه نظام حضور داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۵۹۶۷۴
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی امام جمعه موقت بهاباد در گفتگو با خبرنگاربسیج در بهاباد در خصوص اهمیت شرکت در نماز جمعه و با بیان اینکه نمازجمعه در واقع فرماندهی قرارگاه فرهنگی را برعهده دارد تصریح کرد: تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی در این پایگاه‌ها انجام می‌شود.
این روحانی برجسته با بیان اینکه مسائل مردمی شهروکشوردر تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود؛ افزود: این مسائل مربوط به گرفتاری‌ها و فشار‌های عمومی مردم است و نماز جمعه یک ابزار قوی برای حضور مردم ما در صحنه نظام است. امروز روی کره زمین هیچ نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی ما نظام مردمی نیست و علت آن اتصال این نظام، به دین مردم است.
امام جمعه موقت بهاباد با اشاره به اینکه نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است خاطرنشان کرد: نماز‌جمعه تلاش برای حفظ وحدت جامعه و سنگر وحدت و عزت در نظام اسلامی است.
وی درباره اهمیت نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه، از نماز‌هایی است که برای شرکت در آن آیات و روایات متعددی از بزرگان دین وجود دارد و به‌همین دلیل این نماز از نماز‌های پرفضیلت برای مسلمانان است.
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از سنگر‌های دفاع از ارزش‌های دینی، اخلاقی و بزرگ‌ترین و موثرترین منبر تقویت بینش سیاسی جامعه اسلامی و توسعه خدمات اجتماعی دین مبین اسلام است افزود: انتظار می‌رود مسئولان در صف اول نماز جمعه حضوری پررنگ داشته باشند چراکه حضور آنان در صف نخست نماز جمعه می‌تواند اقشار مختلف مردم را به‌حضور در این آئین باشکوه تشویق کند.
وی به حضور جوانان ونوجوانان در نمازجمعه‌ها تاکید کرد و گفت: حضورجوانان درنمازجمعه باعث رونق این فریضه الهی می شود و جوانان ونوجوانان بیشتر به سمت نماز جمعه تشویق و ترغیب شوند.
ارسال نظرات