خبرهای داغ:
تبریز- میریوسف اکثر مواقع در جبهه حضور داشت، اواخر سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر مفقودالاثر و بعد از ۹سال تفحص و در اسفند ۱۳۷۳ همزمان با روز تولدش، تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۵۵
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهید «میریوسف موسی» از دیار هشترود یکی از جوانان آذربایجانی است که هفت فرزند خود را به امان خدا سپرد و راهی جبهه شد و در عملیات «بدر» به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید «میریوسف موسی»

«میریوسف» هشتم اسفند سال ۱۳۱۹ در «هشترود» متولد شد. او یک خواهر بزرگ‌تر از خود نیز داشت. «میریوسف» در همان آغاز کودکی، از موهبت مادر بی‌نصیب شد و شش ساله بود که پدر را هم از دست داد و بعد از این اتفاق، نزد عمویش که از سادات با ایمان و مذهبی بود، رشد و تربیت یافت.

وی پس از گذراندن تحصیلات خود، مشغول به کار شد و به گفته دوستان و آشنایان، فردی بسیار سخت‌کوش و حساس در کسب روزی حلال بود.

«میریوسف» در ۱۷ سالگی با دختر عمویش ازدواج کرد که ثمره این ازدواج، چهار پسر و سه دختر شد. او بیشتر در مجالس و محافل قرائت، حفظ و تفسیر قرآن شرکت می‌کرد و اکثراً در مسابقات مورد تشویق قرار می‌گرفت. 

«میریوسف» طرفدار سرسخت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بود؛ به طوری‌که در جریان نهضت انقلاب اسلامی به صف تظاهر‌کنندگان پیوست و ۱۲ بهمن سال ۵۷ همزمان با ورود امام خمینی (ره) به ایران، خود را به تهران رساند و پس از شروع جنگ تحمیلی نیز داوطلبانه عازم میدان نبرد شد و مصمم بود تا آخر جنگ در جبهه حضور داشته باشد؛ بنابراین در وصیتنامه‌اش نیز آورده است: «یا پیروزی باید نصیب‌مان شود؛ و یا شهادت در راه حق!».

«میریوسف» اکثر مواقع در جبهه حضور داشت و کمتر به خانه می‌رفت تا این‌که سال ۱۳۶۲ در شهر «اشنویه» از ناحیه پا مجروح شد که این موضوع، مدتی او را خانه‌نشین کرد؛ اما بلافاصله بعد از بهبودی، دوباره با لشکر ۳۱ عاشورا تحت فرماندهی سرداران بزرگ شهیدان «مهدی و حمید باکری» به جبهه اعزام شد و این‌بار در اواخر سال ۱۳۶۳، در منطقه جزیره «مجنون» در عملیات «بدر» مفقودالاثر شد و بعد از ۹ سال پیکر پاک او تفحص و در اسفند سال ۱۳۷۳ همزمان با روز تولدش، تشییع و به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات