در مراسمی باحضور موسوی امام جمعه دهلران،سرهنگ آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران،عسکری فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان،با اهدای گل و لوح تقدیر از مادر قهرمان المپیکی جواد فروغی تقدیر به عمل آمد.
کد خبر: ۹۳۵۹۷۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه دهلران در مراسم تجلیل از مادر جواد فروغی ورزشکار دهلرانی که  مدال طلا را در رشته تیراندازی المپیک توکیو کسب کرد، گفت: امروز دعای خیر بسیاری از مردم ایران شهروندان به خصوص مادر این ورزشکار باعث شد که این جوان دهلرانی برای کشور افتخار آفرینی کند.

وی عنوان کرد: ورزشکاران ایرانی نشان دادند غیرت و تعصب از این مرز و بوم تا چه اندازه اهمیت دارد.

مادر جواد فروغی نیز ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: این موفقیت‌ها را نتیجه ایمان و پشتکار فرزندش می داند‌.

وی افزود : جوانان نباید از مشکلات بترسند و باید جواد را الگوی خود قرار بدهند او که با تمام‌ مشکلات زندگی جنگید امروز توانست دل من و دل تمام‌ مردم ایران و رهبر عزیزمان را شاد کند.

در فینال مسابقات تپانچه بادی ۱۰ متر مردان جواد فروغی ملی‌پوش ایلامی کشورمان با کسب امتیاز ۲۴۴.۸ موفق شد به مقام نخست دست پیدا کند و توانست نخستین مدال تاریخ تیراندازی و نخستین مدال کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو را به دست آورد.

فروغی در فینال با عملکردی قابل تحسین از همان ابتدا قدرت خود را به رخ حریفان کشید و توانست فاصله امتیازی خود را با سایر مدعیان حفظ کند تا در نهایت با کسب مدال طلای المپیک به کار خود پایان دهد.

 جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۵۸ در شهرستان دهلران استان ایلام، شغل او پرستار و دارای سه فرزند است که از سال ۹۰ بصورت حرفه ای در رشته تپانچه فعالیت می کند.

ارسال نظرات