دبیر مؤسسه مردم نهاد آبشار امید فردا از اجرای فاز اول طرح «تاب آوری اجتماعی جوانان» در سطح شهرهای لرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۲۷
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آذین عارفیان امروز یکشنبه در سخنانی از برگزاری طرح تاب آوری اجتماعی جوانان در سطح شهرستان‌های لرستان خبر داد.

وی ضمن تشکر از کادر درمان و همه گروه‌ها و تشکل‌هایی که در ایام همه گیری ویروس کرونا تلاش‌های متعددی داشتند، تصریح کرد: پس از گذشت قریب به یک سال و نیم از همه گیری کرونا خستگی و فشار مزمنی به مردم وارد شده، از سوی دیگر باید بتوانیم با این شرایط مقابله کنیم که در این راستا حفظ سلامت جسمی، روان شناختی و اجتماعی در کنار هم حائز اهمیت است.

دبیر مؤسسه مردم نهاد آبشار امید فردا تاب آوری را داشتن توانایی ذهنی و هیجانی لازم برای مقابله با بحران‌ها برشمرد و افزود: با تکیه براین توانایی‌ها از نظر روان شناختی و تغییرات ذهنی باید بتوانیم به مرحله قبل از بحران برگردیم.

عارفیان یادآور شد: به همین منظور طرح تاب آوری اجتماعی با محوریت کنترل استرس و به منظور مقابله با تبعات روانی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان آغاز شده است.

وی افزود: فاز اول اجرای این طرح در شهرستان‌های خرم آباد، دورود و الشتر با اولویت و تاکید بر مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار با بهره گیری از روانشناسان و اساتید مجرب این حوزه در حال انجام است که در صورت حمایت از طرح در آینده امکان و ظرفیت اجرای آن در سایر شهرستان‌های استان را داریم.

ارسال نظرات