امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه ایران، بر تشکیل شورای فضای مجازی در قرارگاه فرهنگی نماز جمعه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۵۹۸۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه:حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه ، گفت: نماز جمعه اصلی‌ترین تریبون حاکمیت اسلامی برای بیان اهداف دیدگاه و موازین حکومت اسلامی است و باتوجه به جنگ رسانه‌ای دشمنان اسلام علیه ایران انقلابی نیازمند تشکیل شورای فضای مجازی در قرارگاه فرهنگی نماز جمعه هستیم.

 وی با اشاره به شرایط ویژه کشور بیان کرد: کشور به دلیل انتقال دولت در شرایط ویژه‌ای قرار دارد که البته این روند به خوبی در حال انجام است، 12 مرداد مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور توسط رهبر فرزانه انقلاب می‌باشد و مراسم تحلیف و سوگند رییس جمهور منتخب در پیشگاه نمایندگان ملت را در ۱۴ مرداد پیش رو داریم .

وی افزود: در حال حاضر با هجمه شدید رسانه‌ای علیه کشور روبه رو هستیم، البته ایران انقلابی ۴۳ سال درگیر هجمه رسانه‌ای است اما از سال ۹۶ به بعد این موضوع به جنگ رسانه‌ای مبدل شده چرا که امپراطور رسانه‌ای دشمن در سطح جهان بر علیه ایران انقلابی با هدف فروریختن دیوار اعتماد ملت نسبت به حاکمیت فعال شده است.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به حوادث اخیر خوزستان گفت: بین ۸۰ یا ۹۰ درصد پیام‌های جعلی در فضای مجازی که مردم را تحریک به منظور آشوب های خیابانی کرده از سوی دشمنان انقلاب بوده چرا که همه کشورهای معاند در این جنگ رسانه‌ای برای شکست این کشور  دست به دست هم داده‌اند.

 جوکار در خصوص وظیفه و نقش فعالین فضای مجازی در گام دوم انقلاب ادامه داد: در جنگ رسانه‌ای امروز نیازمند عملیات مرصاد رسانه‌ای هستیم و در این میدان جنگ باید فرمانده محور عمل کنیم و موقعیت شناس باشیم به بیان دیگر شبکه‌ای متحد و منسجم را تشکیل دهیم.

وی عنوان کرد: نماز جمعه اصلی‌ترین تریبون حاکمیت اسلامی برای بیان اهداف، دیدگاه و موازین حکومت اسلامی و متعلق به مردم انقلابی است که باید یک شبکه منسجم و متحد در این قرارگاه تحت عنوان شورای فصای مجازی شکل گیرد.

امام جمعه شهرقدس با تاکید بر بازشماری صندوق‌های مورد اعتراض عنوان کرد: بازشماری صندوق‌های مورد اعتراض حق طبیعی کاندیدها می‌باشد و ۴۰ درصد صندوق‌ها تا به الان با حضور نماینده هیات مرکزی، نماینده دادستان و دیگر مسئولین بازشماری شده است و هرچه نتیجه بازشماری قطعی شود همان را باید مبنا قرار دهیم.

جوکار اظهار داشت: در انتخابات  ۱۴۰۰ با تمام مشکلات موجود  ملت ایران پیروز میدان بودند و هیچ وقت میانگین مشارکت  ۱۰۰ درصدی نبوده بلکه در طول ۴۲ سال گذشته میانگین ۶۷ درصد بوده، باتوجه به شیوع ویروس کرونا کاهش ۱۰ تا ۴۰ درصدی مشارکت، طبیعی ماست، با در نظر گرفتن حداقل میزان کاهش یعنی ۱۰ درصد امار مشارکت امسال به ۶۰ درصد نیز می‌رسید هرچند نارضایتی از مسئولان فعلی در این میزان بی‌تاثیر نبوده با این اوصاف ملت ایران نه تنها در مشارکت عقب نمانده‌اند بلکه نقش‌شان را به خوبی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه شنبه بعد از انتخابات به شنبه رفاقت تبدیل شد، گفت: باتوجه به اینکه تلاش دشمنان برای مشارکت حداقلی و تحریم انتخابات میسر نشد و برخلاف تصورشان که تشکیل فضای دو قطبی در کشور بعد از انتخابات بود، شنبه بعد از انتخابات به شنبه رفاقت تبدیل شد.

 حجت الاسلام و المسلمین جوکار اظهار داشت: در این دوره رییس جمهوری مومن و انقلاب روی کار می‌آید که خسارت‌های گذشته را جبران خواهد کرد همچنین در این دوره  شاهد هماهنگی کاملی بین قوای سه گانه هستیم که این رویکردی جدید و برگشتن به اوصول انقلاب است.

امام جمعه شهرقدس در خصوص شکست‌های دشمنان انقلاب در عرصه بین الملل بیان کرد: در عرصه بین الملل دشمنان انقلاب با شکست مذاکرات وین مواجه شدند چراکه آن چه تصور می‌شد در اواخر دولت همسو، میوه مذاکرات را به نفع خود برداشت کنند همچنین شاهد پیروزی جبهه مقاومت، پیروزی مقاومت فلسطین، شکست راهبردی ال سعود، اخراج ناخواسته و تلخ آمریکا از افغانستان و دیگر موارد بودیم.

 

 

سهیلی: باشگاه خبرنگاران بسیج

ارسال نظرات