رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یکشنبه از بازداشت و بازجویی یک کارمند وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به ظن سفر به ایران خبر دادند.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۳۴
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یکشنبه سوم مرداد خبر دادند که سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) همراه با پلیس و نهاد «تحقیقات بین‌الملل» این رژیم یک کارمند وزارت امور خارجه اسرائیل را به ظن سفر به ایران بازداشت و از او بازجویی کردند.

در متن یکسانی که در تمام رسانه‌های اسرائیل منتشر شده، آمده است که این شهروند اسرائیلی مدتی زیر بازجویی نیروهای شاباک بوده و دادستانی نیز از ماجرا خبر داشته است.

بر اساس بیانیه‌ای که ظاهراً متن ارائه شده از سوی شاباک به رسانه‌های اسرائیلی است، این کارمند وزارت خارجه در دوران دانشجویی خود و پیش از آن‌که در این وزارتخانه استخدام شود، به ایران سفر کرده بود.

در گزارش رسانه‌ها افزوده شده که سفر او «کوتاه» بوده است.

این بیانیه افزوده است که دادگاه شهر ریشون لتسیون در حومه تل‌آویو دوره بازداشت این فرد را برای تکمیل بازجویی تمدید کرد، اما روز ۱۹ خرداد اجازه آزادی مشروط او را ضمن قرار دادن محدودیت‌هایی، صادر کرد.

بر اساس این بیانیه، دادستانی استان اورشلیم در حال حاضر ارائه کیفرخواست علیه وی را بررسی می‌کند. دادگاه ذکر نام وی را در رسانه‌ها ممنوع کرده است.

در این بیانیه به زمان سفر و جزئیات بازجویی از این کارمند وزارت خارجه اشاره‌ای نشده است و همچنین از متن بیانیه مشخص نیست که این شهروند از کی به استخدام وزارت امور خارجه در آمده و چه وظیفه‌ای داشته است.

از مطلب کوتاه منتشره در رسانه‌های اسرائیل چنین بر می‌آید که این کارمند وزارت خارجه یک فرد جوان است که به احتمال قوی تابعیت دستکم یک کشور دیگر را دارد.

ارسال نظرات