مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان گفت: غدیر تعیین خط مشی حکومتی اسلام بعد از بعثت است.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۷۴
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۱۲ قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف در جمع رزمندگان سادات این یگان با اشاره به تاریخچه واقعه غدیر گفت: بعد از بعثت مهمترین واقعه در اسلام غدیر است که به پیامبر اسلام صلوات الله علیه ابلاغ گردید.
وی افزود: چنانچه به غدیر و آموزه‌های آن عمل می‌شد بزرگترین اتفاق یعنی تعیین نوع حکومت در تاریخ به وقوع می پیوست و امروز آن را به عنوان عید رهایی انسان ها از بردگی خلق باید جشن میگرفتیم.
ایشان در ادامه تصریح کرد: اگر به غدیر عمل می‌شد قطعاً عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و بزرگترین تراژدی تاریخ محقق نمی شد و لذا برماست که در حد توان خود به عنوان تعظیم شعاعر الهی که مامور به آن شده ایم در زنده نگه داشتن عید غدیر که بنا به فرموده پیامبر اکرم صلوات الله علیه بزرگترین عید است بکوشیم و به آموزه‌های آن آنچنان که در شأن این واقعه مبارک است عمل نماییم.

ایشان تصریح کرد: مقام و مرتبه این واقعه مبارک انقدر عالیست که امام رضا علیه السلام فرمودند چنانچه کسی در این عید مسلمین را اعطا می نماید ثواب و برکات این کار برابر است با احترام تمام پیامبران الهی.
سید هادی موسوی در ادامه افزود در این خصوص زیارت غدیر نیز از امام هادی علیه السلام می تواند به عنوان یکی از بزرگترین منابع مورد استفاده قرار گیرد برای استفاده از این منبع اصیل اسلامی می‌توانیم به مفاتیح‌الجنان مراجعه نماییم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها