مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: جهت‌دهی تشکل‌های مردم نهاد برای فرهنگ سازی مذهبی در جامعه از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۵۹۹۷۸
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه عید غدیر روز ابلاغ امامت است و انسان کامل قوانین الهی را به نحو احسن در جامعه اجرا می‌کند، اظهار کرد: عید غدیر روز اتمام دین و نعمت نامیده می‌شود، زیرا طی آن، فرد کاملی برای پیاده کردن قوانین پیامبر در جامعه انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هدف دین گسترش عدل و صلح متناسب با اراده خداوند در جامعه است، بیان کرد: اگر سیاست با قوانین دینی پیوند داشته باشد بشر می‌تواند مسیر رشد را طی کند.

وی با تاکید بر ضرورت پیوند سیاست و دین در جامعه، اضافه کرد: اسلام دین کاملی است که قوانین و احکام فراوانی دارد و اجرای آن نیازمند وجود یک فرد کامل است.

مهدوی تصریح کرد: اگر انسان وجود امام را بپذیرد از تمامی نعمت‌های وجودی خود بهره‌مند می‌شود، اما بدون، ولی و امام نعمت را تبدیل به نقمت می‌کند.

وی مهمترین دغدغه امام جامعه را رشد انسان دانست و با بیان اینکه سکوت و قیام امام بر مبنای دین خداوند است، افزود: اراده الهی بر این است که اولیای خداوند طبق مصلحت انسان در جامعه فعالیت داشته باشد و تا زمانی که جامعه به آن‌ها مراجعه نکند، قیام نمی‌کنند.

مهدوی با بیان اینکه جهت‌دهی تشکل‌های مردم نهاد جهت فرهنگ سازی مذهبی در جامعه از رویکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را برای برگزاری برنامه‌های مناسبتی در روز عید غدیر حمایت می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۱۱۰ ایستگاه تحت عنوان «میعاد غدیر» در تجمعات مردمی، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا این تجمعات بصیرتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مکان‌هایی مانند پادگان‌ها و زندان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات