ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

تهیه کردن داروی رمدسیویر برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار است/ دولت به افراد کم بضاعت پوشش کامل بیمه بدهد

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: تهیه کردن داروی رمدسیویر برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار بوده و باید فرانشیز این دارو‌ها از طرف دولت و هم از طرف بیمه‌ها به شکل کامل پرداخت بشود.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۸۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
یحیی ابراهیمی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص هزینه‌های درمانی مبتلایان به بیماری کرونا، گفت: هزینه ها‌ی بیماری کرونا بستگی به خفیف یا شدید بودن بیماری دارند و بسته به نوع بستری بیمار در آی سی یو یا خارج از آی سی یو هزینه‌های درمانی کاملا متفاوت هستند.

وی افزود: در سال گذشته بیمه‌ها اکثر هزینه‌های درمان کرونا را قبول نمی‌کردند و ما به عنوان ناظر مجلس در شورای عالی بیمه‌ها مصوب کردیم که هزینه‌ها بیمه‌ای محسوب شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان اضافه کرد: اگر مبلغی را که هزینه‌ی رمدسیویر می‌کنیم، صرف رعایت و پیشگیری کنیم که افراد مبتلا نشوند، قطع به یقین هزینه‌ی بسیار پایین تری نسبت به آی سی یو و درمان طبی خواهد داشت.

ابراهیمی با بیان این که دولت باید به افرادی که کم بضاعت هستند و مشکل مالی دارند پوشش کامل بیمه بدهد، ادامه داد: تهیه کردن داروی رمدسیویر برای بسیاری از خانواده‌ها دشوار بوده و باید فرانشیز این دارو‌ها هم از طرف دولت و هم از طرف بیمه‌ها به شکل کامل پرداخت بشود.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور با اشاره به این که پیگیر این قضیه هستیم که مشکلی برای مردم پیش نیاید، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه‌ای که داشتیم، همه‌ی هزینه‌های درمانی بیماری کرونا حتی البسه یک بار مصرف بیماران نیز تحت پوشش بیمه می‌باشنداما گاهی سلیقه‌ای عمل می‌شود و ممکن است بعضی‌ها قیمت بیمه‌ای را قبول نکنند.

وی ادامه داد: قیمت داروی رمدسیویر در بعضی از موارد در بازار آزاد تا ۵۰ میلیون تومان نیز رفته است. اما مبلغ بیمه‌ای دویست هزار تومانی این دارو نسبت به بازار آزاد مبلغ پایین تری است، اما خیلی از خانواده‌ها با تهیه همین مبلغ نیز مشکل دارند که نیاز هست که به شکل ویژه‌ای به آن‌ها نگاه شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان نظارت بر واحد‌های درمانی و برخورد با این رفتار‌های سلیقه‌ای برخی از این  واحد‌ها را برعهده‌ی وزارت بهداشت دانست و گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز یک بازوی نظارتی است. متاسفانه یکی از مشکلاتی که در مجلس دیده می‌شود این طرز فکر است که ما فکر می‌کنیم که مجلس  یعنی فقط  قانون گذار؛ در حالی بعد نظارتی مجلس در طول سال‌های گذشته بسیار ضعیف‌تر از انتظار بوده است.

ابراهیمی ادامه داد: ارگان‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور، بازرسی‌های وزارت بهداشت و مجلس همگی باید براین مسئله نظارت داشته باشند.
ارسال نظرات