فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع):
فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: عملیات مرصاد کابوس منافقین شد و تا سال‌های بعد از این عملیات نیز نتوانستند سازماندهی نیروها و توان خود را بازیابی کنند.
کد خبر: ۹۳۶۰۱۸۶
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ قاسم سامانلو، فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد اظهار داشت: «مرصاد» یا «فروغ جاویدان» منافقین، نام عملیاتی است که توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد و پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در 5 مرداد سال 1367 بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق اتفاق افتاد.

عملیات مرصاد کابوس منافقین شد

وی اذعان داشت: عملیات مرصاد، با دلیرمردی رزمندگان اسلام، فروغ جاویدان منافقین را بی‌فروغ کرد و چنان درسی به خائنان به وطن داد که در تاریخ ماندگار و برگ زرین دیگری از کتاب افتخارات بزرگ‌مردان ایران‌زمین شد. شکست سنگین سازمان مجاهدین خلق در این عملیات، این گروه تروریستی را بیش‌ازپیش منزوی و روحیه افراد باقی‌مانده از منافقین را به‌شدت تضعیف کرد.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: منافقین که در کارنامه جنایات خود، ترور و کشتار قریب به 17 هزار نفر از هموطنان را دارند، با اتکا به پشتیبانی رژیم بعث عراق و به خیال فتح تهران در چند روز، با طرحی احمقانه، با ستونی خودرویی وارد عملیات شدند و این عملیات را آغاز کردند اما شکست مفتضحانه‌ای از رزمندگان اسلام خوردند و قریب به دو هزار نفر از نیروهایشان کشته شدند.

سرهنگ سامانلو بیان داشت: عملیات مرصاد صبح روز پنجم مرداد سال 1367 با رمز «یا علی» آغاز و با حمله پرقدرت رزمندگان اسلام، تنگه چارزبر به جهنمی برای منافقین تبدیل شد و عمده قوای منافقین نتوانستند از این تنگه عبور کنند بنابراین فرار را بر قرار ترجیح دادند. پس از پایان عملیات، اجساد تعداد زیادی از منافقین به همراه تجهیزات جنگی آن‌ها و تانک‌ها و نفربرهای سوخته در جاده کرمانشاه به اسلام‌آباد غرب باقی مانده بود.

وی گفت: منافقین از هر فرصتی برای ایجاد فتنه و نفاق استفاده می‌کنند و برای خوش‌خدمتی به اربابان خود از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند. یک پای ثابت تمام حوادث و اتفاقات ناگوار رخ‌ داده در کشور، اقدامات تروریستی براندازان و منافقین کوردل بوده است اما عملیات مرصاد به دشمنان فهماند که نیروهای مقاوم و انقلابی ایران همیشه آماده خدمت و جان‌فشانی هستند و در راه حفظ دین و این آب و خاک، حاضر هستند از جان و مال و فرزندان خود نیز بگذرند.

فرمانده لشکر عملیاتی 10 حضرت سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه عملیات مرصاد کابوس منافقین شد و تا سال‌های بعد از این عملیات نیز نتوانستند سازماندهی نیروها و توان خود را بازیابی کنند، متذکر شد: تقدیر الهی این بود که در این عملیات، با جان‌فشانی رزمندگان دلیر اسلام، منافقین کوردل تار و مار شوند و تقاص بخشی از جنایات و خیانت‌های خود در قبال ملت بزرگ ایران را پس بدهند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات