توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی صورت گرفت:

راه‌اندازی پویش «قلک آبی» برای سیستان و بلوچستان

همزمان با عید سعید غدیر خم، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با هدف کمک به آب رسانی در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان پویش دانشجویی قلک آبی را راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۹۳۶۰۴۲۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۳

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اعلام این خبر گفت: دبیرخانه دانشجویی مهرباران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی که درزمینه فعالیت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشجویی فعالیت می‌کند، با همکاری شعب این سازمان در سراسر کشور، به‌ویژه شعبه استان سیستان و بلوچستان، و شبکه گسترده‌ای از گروه‌های دانشجویی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با استفاده از پتانسیل و ظرفیت گروه‌های دانشجویی، این پویش را برای جلب مشارکت و جذب حمایت مالی راه اندازی کرده است.

مهدی عباسی درخصوص نحوه کار کمپین «قلک آبی» اظهار داشت: در این پویش دانشجویی، کمک‌های خیرین، به ویژه خیرین دانشگاهی، دانشجویان، و اعضای جهاد دانشگاهی با هدف خرید مخازن آب و اهدای آن به روستاهای محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری و مخازن خریداری‌شده به خانواده‌ها و روستاها اهدا خواهد شد.

وی تصریح کرد: هزینه جمع آوری شده توسط این کمپین به وسیله شعبه استان سیستان و بلوچستان سازمان دانشجویان صرف خرید تانکر خواهد شد و به مناطق روستایی فاقد آب آشامیدنی تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به پراکندگی روستاهای مدنظر و بررسی میدانی منطقه و برنامه ریزی نحوه کمک رسانی، خرید تانکرها در چند نوبت صورت خواهد گرفت تا به مرور بخشی از آب شرب مورد نیاز مردم سیستان و بلوچستان را تامین کند.

عباسی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت نیرو میزان بارندگی سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط بلندمدت (۵۲ سال)، ۹۱ درصد کاهش داشته است خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق، وضعیت آب آشامیدنی مناسب نیست و مردم برای تامین آب مصرفی خود مجبور به استفاده از آب هوتگ‌ها هستند.

وی افزود: این استان به شدت تحت تاثیر خشکسالی واقع شده و ضروریست در راستای حل مشکل تامین آب راهكارهای پیشگیری ثانویه و بلند مدت برای كمتر شدن یا متوقف كردن خشكسالی در منطقه با بررسی‌های كارشناسی مورد توجه قرار گیرد، اما راهکارهایی همچون خرید تانکریا تامین آب شرب و بهداشتی مورد نیاز به صورت مقطعی می‌تواند اندکی درد تشنگی را تسکین دهد.

رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی افزود: دانشجویان و خیرین محترم می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 0113884308007 یا شماره کارت 6037997599345726 نزد بانك ملي، به نام سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي واریز کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار