خبرهای داغ:
سرکنسول ایران در بصره عراق گفت: روادید ورود به ایران برای اتباع عراقی فقط برای موارد خاص از جمله پزشکی و بازرگانی صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۳۶۰۶۲۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
علی عابدی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشورهای ایران و عراق فقط گروه‌های دارای مجوز اقامت موقت، ویزای کار، پزشکی، تحصیلی، دیپلمات و بازرگانان می‌توانند با مراجعه به مرز شلمچه به کشور جمهوری اسلامی ایران وارد شوند.

وی افزود: افراد مشمول علاوه بر اینکه باید گواهی سلامت و تست منفی کووید ۱۹ داشته باشند باید پاسپورت و روادید به دست اندارکاران مرز ارایه دهند و پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

سرکنسول ایران در عراق گفت: گروه‌های عراقی که قصد گرفتن روادید سفر به ایران را دارند، حتما باید از مراکز معتبر درمانی عراق گواهی سلامت در خصوص مبتلا نشدن به ویروس کرونا به زبان انگلیسی داشته باشند و در گواهی سلامت شماره معتبر گذرنامه آنها درج شده باشد.

عابدی بیان کرد: طبق توافق بین وزارت بهداشت ایران و عراق تست PCR از اتباع عراقی در کشور عراق که دارای اعتبار است گرفته خواهد شد و در مرز شلمچه نباید از آنها این تست گرفته شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه گرفتن تست PCR در مرز شلمچه شامل هزینه گزاف و همچنین مدت زمانی حدود چهار ساعته است که این مورد نارضایتی اتباع عراقی را در پی داشته است.

عابدی گفت: تمامی آزمایشگاه‌ها در کشور عراق دارای اعتبار هستند و آزمایشگاهای کشور عراق که گواهی سلامت کرونایی صادر می‌کنند کاملا واقعی هستند اما دانشگاه علوم پزشکی آبادان این مورد را در مرز شلمچه قبول ندارد.

گرفتن تست کرونا از اتباع عراقی در مرز شلمچه

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این رابطه به خبرنگار بسیج گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران ،شهروندان عراقی فقط با گرفتن تست PCR حق ورود به ایران از مرز شلمچه را دارند.

شکرالله سلمان‌زاده افزود: بسیاری از گواهی های صادره از سوی آزمایشگاه های کشور عراق اشتباه بوده و ما ناچار به گرفتن تست کرونا از اتباع عراقی در مرز هستیم.

وی افزود: روزانه بیش از ۱۵ تست اتباع عراقی که در مرز شلمچه گرفته شده مثبت بوده و این نشان از تقلب در گواهی های صادره از سوی آزمایشگاه های کشور عراق دارد.

سلمان‌زاده اظهار داشت: همچنین تاکنون سه شهروند عراقی مبتلا به دلتا کرونا در مرز شلمچه شناسایی شده و اجازه ورود به آنها داده نشد، اگر اتباع عراقی که به ویروس کرونا مبتلا هستند وارد کشور شوند در شرایط بحرانی بدتری قرار خواهیم گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: طبق روال گذشته انجام تست کرونا در مرز شلمچه از سوی این دانشگاه به قوت خود باقی است و به اتباع عراقی که تست کرونای آنها مثبت شود اجازه ورود داده نخواهد شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها