هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، وجود تخلف در انتخابات شوراهای شهریار را رد کرد و هفت شهر این شهرستان را مورد تایید قرار داد.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۱۳
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: در حالی که درستی انتخابات شورا‌های اسلامی در برخی از شهرستان‌های استان تهران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما در بزرگترین شهرستان غرب استان تهران یعنی "شهریار"، خبر‌ها از تایید صحت انتخابات محلی توسط هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور، با وجود اعتراض برخی از داوطلبان در این شهرستان حکایت داشت.

فرماندار شهریار صبح امروز با قاطعیت، خبر از بسته شدن پرونده معترضین به نتایج انتخابات این شهرستان را داد و اعلام کرد: انتخابات شورا‌های اسلامی مورد برسی دو نهاد نظارت مرکزی و استانی قرار گرفت و صحت آن تایید شد.

او همچنین افزود، انتخابات هفت شهر این شهرستان شامل، شهریار، اندیشه، باغستان، وحیدیه، فرودسیه، صبا شهر و شاهد شهر به اثبات هیت‌های نظارت رسیدند.

پس از انتخابات خرداد ماه، اکثر شهر‌های استان تهران از جمله، دماوند، شهریار، شهر قدس و اسلامشهر، شاهد اعتراض‌های داوطلبان معترض مبنی بر تخلف گسترده و داد و ستد آرای انتخاباتی بود و تنها مسئولانی که با صدای آن‌ها همنوا شدند، امام جمعه‌های این شهرستان‌ها بودند، که سلامت انتخابات را زیر سوال بردند و دستگا‌های نظارتی را به کم‌کاری و کم‌توجهی محکوم کردند.

در شهرستان اسلامشهر فقط ۵۷ فقره پروند اعتراض به نتایج انتخابات محلی تشکیل شد و تا به این لحظه خبری از رسیدگی به این موضوع مخابره نشده است، از این میان به نظر می‌رسد، شهر قدس تنها جایی در استان تهران باشد که تا حدودی منتقدین آن به خواسته‌های خود رسیدند. بنابر شنیده‌های غیر رسمی هفته گذشته یک عضو اصلی حذف و علی البدل جایگزین آن شد، البته این بازشماری هنوز ادامه دارد و کماکان امام جمعه این شهرستان بر آن اصرار می ورزد، " که این روند باز هم راضی کننده نیست و همه آراء صندوقها باید بازنگری شود".


انتهای پیام//
ارسال نظرات