طرح توانمندسازی محله با افتتاح خانه امداد در محله سیروس آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۵۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

طرح توانمندسازی در محله سیروس عصر امروز سه شنبه، پنجم مرداد با حضور محمدمهدی اسماعیلی ، قائم مقام کمیته امداد استان تهران، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای مدیران کمیته امداد استان تهران،شهردار منطقه ۱۲ تهران  و جمعی دیگر از مدیران، مسئولان و خیران در مسجد خندق آبادی  واقع در منطقه ۱۲ تهران آغاز شد.

محمدمهدی اسماعیلی،قائم مقام کمیته امداد استان تهران در این مراسم ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت و همچنین عید سعید غدیر خم با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد توانمند سازی نیازمندان  از طریق  تأمین مسکن،اشتغال زایی و امور فرهنگی است،گفت : تأمین  مسکن نیازمندان دغدغه اصلی این نهاد خدمتگزار است  لذا در این جهت پس از شناسایی و تأیید نیازمندی خانواده های تحت حمایت اقدامات لازم برای تأمین مسکن جامعه هدف تحت حمایت اجرایی می شود.

وی با بیان ارائه خدمات اشتغال زایی در حوزه اشتغال و خودکفایی، افزود: این نهاد با شناسایی مستعدین و افراد جویای کار در  قالب  طرح های راهبری شغلی و هدایت شغلی و از طریق پرداخت تسهیلات از محل منابع و اعتبارات کمیته امداد و هم افزایی با بانک های عامل اقدام به پرداخت تسهیلات  اشتغال زایی به متقاضیان واجد شرایط می نماید.

اسماعیلی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز علاوه بر تامین شرایط تحصیل کلیه دانش آموزان دختر و پسر تحت حمایت از  مقاطع ابتدایی تا تحصیلات تکمیلی اقدام به شناسایی نوابغ  از میان جامعه هدف تحت حمایت در ز مینه های علمی ،هنری و قرآنی و ... می نماید .

قائم مقام کمیته امداد استان تهران ادامه داد: از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا علاوه بر تامین معیشت خانواده های تحت حمایت در قالب طرح های مختلف اطعام مهدوی ،ایران همدل و احسان حسینی با توزیع  سبد  کالا و غذای گرم میان خانواده های تحت حمایت و سایر نیازمندان شناسایی شده اقدام شده است .

در ادامه علی آقامحمدی،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئول ستاد توانمندسازی محلات کشور  با بیان اینکه هفته آینده ۳۰۱ خانه امداد در سایر استان های کشور افتتاح خواهد شد، گفت : در استان تهران خانه های امداد در منطقه ۱۲ تهران و در سطح کشور استان خوزستان به عنوان خانه امداد معین فعالیت می کنند.

وی افزود :  فلسفه  ایجاد خانه امداد،  هلال و  بهزیستی ایجاد ساز و کار رفع موانع و عیب زدایی و تلاش در رفع نابسامانی های اجتماعی در جهت زدودن نابسامانی های اقتصادی فرهنگی و اخلاقی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات