خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر داد

افتتاح ۵۷ پروژه به ارزش ۲۳.۷ میلیارد تومان در همدان

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از افتتاح ۵۷ پروژه به ارزش ۲۳.۷ میلیارد تومان در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۰۷۶۷
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
افتتاح ۵۷ پروژه به ارزش ۲۳.۷ میلیارد تومان در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی مالمیر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در آیین افتتاح بهره‌برداری از طرح‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان به ارائه گزارش عملکرد ۸ ساله این اداره کل پرداخت و اظهار داشت: در طول ۸ ساله دولت تدبیر و امید استان همدان تعداد تأسیسات گردشگری ۲۱۹ مورد افزایش یافته است و امروز ۲۷۱  تسهیلات گردشگری در استان داریم که شامل هتل، هتل آپارتمان، متل، سفره‌خانه سنتی، بوم‌گردی، خانه مسافر مجاز، مراکز سرگرمی تفریحی، مجتمع خدمات رفاهی، مؤسسه آموزشی و دفاتر آژانس‌ها هستند که نشان دهنده رشد تعداد تأسیسات ما از ۵۲ مورد به ۲۱۹ مورد است.

وی با بیان اینکه در حوزه تأسیسات میزان سرمایه‌گذاری حدود ۷۲۴ میلیارد تومان بوده است که ۶۸۷ فرصت شغلی ایجاد کرده است، افزود: ۵۵۴ اتاق به ظرفیت اتاق‌های استان و ۲ هزار و ۲۱۷ تخت به تخت‌های استان اضافه شده است، طی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰، ۱۱۳ درصد ظرفیت تخت استان افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه طی این سال‌ها در زمینه‌های مختلف طرح‌هایی در شهرستان‌ها افتتاح شده است، گفت: ۴۴ هزار نفر شاغل در حوزه صنایع دستی استان داریم که حدود ۷ درصد از جمعیت شاغل استان را به خود اختصاص می‌دهد و ۲۲ هزار مورد کارگاه داریم.

وی گفت: در حوزه مرمت ۳۳۰ مورد پروژه طی سال‌های گذشته با اعتباری حدود ۳۷ میلیارد تومان مرمت شده است.

مالمیر عنوان کرد: پروژه‌های در دست اجرا نیز ۴۴۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان است که ۳ هزار و ۶۰ شغل در دولت آینده ایجاد خواهد کرد.

وی ابراز داشت: یک هزار و ۹۴  تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده خواهد شد که تقریبا نسبت به سال گذشته ۱۶۹ درصد رشد نسبت به سال ۹۲ ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان عنوان با اشاره به اجرای ۹۱۰ پروژه در سال گذشته با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر گفت: ۶ مورد پروژه زیرساختی نیز در شهرستان‌ها با ۳ میلیارد تومان اعتبار اجرایی و حدود ۳۰ نفر اشتغالزایی شده است.

وی بیان کرد: ۴۲ پروژه مرمتی با ۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ایجاد ۱۳۰ اشتغال، ۹ پروژه فروشگاهی و کارگاهی صنایع دستی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و ۱۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است، در مجموع ۵۷ پروژه به ارزش ۲۳.۷ میلیارد تومان امروز افتتاح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات