تبریز- همزمان با برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم ۲۸ نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب به لباس روحانیت ملبس شدند.
کد خبر: ۹۳۶۱۰۸۱
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم طی سخنانی با تبریک عید بزرگ غدیرخم گفت: غدیرخم نه تاریخ است نه روایت، بلکه غدیر ولایت است.

حجت الاسلام  سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان اینکه پشتوانه غدیر رسالت است و پسوند آن امامت و ولایت است؛ افزود: بدون شک واقعه غدیر روزی سرنوشت ساز برای اسلام است.

وی با تبیین اهمیت غدیر در جامعه افزود: وظیفه حوزه و دانشگاه است که با برگزاری نشست‌های علمی و معرفی در سطوح عمومی و تخصصی از تمام امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج غدیر اهتمام نمایند.

 امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به ضرورت همت جهادی رسانه ملی برای ترویج معارف و فرهنگ غدیر گفت: امروز در این آشفته بازار که هجمه‌های زیادی علیه روحانیت انجام می‌گیرد باید به خانواده‌های طلاب تبریک گفت که فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی به این خیمه گاه فرستاده اند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش روحانیت در بیداری اسلامی کشور‌های مختلف بیان کرد: به برکت انقلابی که امام راحل (ره) آن را بنیان گذاری کردند و مسیری که مقام معظم رهبری آن را طی می‌کنند، باعث شده که کشور‌های زیادی در دنیا شعار‌های اسلامی سر دهند.

وی اضافه کرد: با افتخار می‌گوئیم که نسبت به جمعیت، قشر روحانیت و طلاب بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب نمودند و طلاب نزدیک ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام نموده اند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با تمجید از حوزه علمیه حضرت، ولی عصر(عج) بناب و برادران باقری بنابی گفت: حوزه علمیه بناب افتخار دارد که سربازان خوبی را برای دفاع از ولایت تربیت می‌کند و جا دارد از اساتید این حوزه و در رأس آن‌ها از اخوان باقری بنابی که در تربیت طلاب و روحانیون قدم‌های ارزنده‌ای برمی دارند، تقدیر و تشکر بعمل آید.

ارسال نظرات