814واحد مسکن محرومان در استان هرمزگان به بهره برداری رسید
کد خبر: ۹۳۶۱۲۶۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ،استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۸۱۴ واحد مسکن محرومان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: ۲هزار و ۱۸۶واحد مسکن محرومان تا دهه فجر به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

در آیینی که  به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، بهره برداری از واحدهای مسکن روستایی محرومان در 19 استان کشور آغاز شد.

دکتر همتی استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدها، گفت: در هشت سال گذشته، 14هزار و 811واحد با اعتبار بیش از 200 میلیارد تومان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی، بازسازی، بهسازی و نوسازی شدند.

وی افزود: در قالب طرح ویژه مسکن روستایی نیز در هشت سال گذشته، حدود 14 هزار و 600 واحد با اعتباری نزدیک به 500 میلیارد تومان و در مجموع 29هزارو 411 واحد با اعتباری حدود 713 میلیارد تومان در هرمزگان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.

استاندار هرمزگان با اشاره به مقاوم سازی 106 هزار واحد مسکن روستایی از سال 84 تا کنون، گفت: مقاوم سازی 86 هزار واحد توسط دولت و 20 هزار واحد توسط خود مردم صورت گرفته است.

دکتر همتی بیان داشت: با احتساب مجموع تلاش‌های صورت گرفته، 57 درصد منازل روستایی از کیفیت لازم برخوردار است و در دولت بعدی نیز با توجه ویژه‌ای که به روستاها و بخش مسکن خواهد شد، به طور قطع این شاخص بهبود خواهد یافت.

وی، خاطرنشان کرد: دی ماه سال گذشته کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در بشاگرد با حضور  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به زمین زده شد که طی این مدت کوتاه و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، 814 واحد آماده بهره‌برداری و تحویل به خانواده‌ها است.

دکتر همتی گفت: از مجموع سه هزار واحد، عملیات اجرایی یک هزار و 786واحد آغاز شده است و 2هزار و 363 متقاضی، با بانک قرارداد منعقد کرده اند.

استاندار هرمزگان با اشاره به محل تأمین منابع اعتباری برای ساخت این واحدها، گفت: در مجموع 80میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات اعطا می شود که 30میلیون تومان از این منابع به صورت بلاعوض و 50میلیون تومان هم در قالب تسهیلات چهاردرصدی است.

دکتر همتی همچنین گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط حوزه معاونت عمرانی استانداری و هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های مربوطه از جمله بنیاد مسکن هرمزگان و بهره‌گیری از توان برخی نهادها از جمله نیروی دریایی سپاه، به تدریج و تا دهه فجر سال جاری، کل این واحدها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

ارسال نظرات