جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در گفت وگو با «بسیج»خبر داد
زنجان _به همت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان،رزمایش پایش مدیریت مصرف برق با همکاری بسیج در زنجان برگزار شد .
کد خبر: ۹۳۶۱۲۸۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت :رزمایش نظارت و پایش مدیریت مصرف برق با عنوان "طرح شهید عباسپور" همزمان با سراسر کشور با همکاری بسیج در استان زنجان اجرا شد.

 

برگزاری رزمایش پایش مدیریت مصرف برق به همت سپاه انصارالمهدی (عج) در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق بسیار مهم است ، گفت: کاهش بارندگی ها، کمبود منابع آب و همچنین محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه های برق آبی، در تابستان امسال باعث شد تا تراز تولید و مصرف برق متعادل نباشد که این امر ضرورت مدیریت مصرف برق را برای جلوگیری از اعمال خاموشی دوچندان کرده است.


وی در ادامه با بیان اینکه سپاه استان از ظرفیت های متعدد به ویژه در زمینه فضای مجازی  میبایست استفاده لازم وکافی را ببرد، بیان کرد :سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان آمادگی لازم در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن مصرف بهینه برق را دارد.




سرهنگ طهماسبی ابراز داشت :فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شرایط فعلی است که اگر به درستی انجام شود قطعا در راستای رفع بسیاری از مشکلات موثر است و همچنین کارشناسان بر ایجاد این فرهنگ سازی نیز تاکید دارند.


راه اندازی نهضت مردمی کاهش مصرف برق از اهداف طرح شهید عباسپور است

در ادامه مهندس علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان عنوان کرد :امسال به دلیل گرمتر شدن هوای کشور نسبت به سالهای گذشته، کاهش تولید نیروگاه‌های برق آبی و کاهش نزولات آسمانی و افزایش استفاده از دستگاه رمز ارز غیرمجاز شاهد افزایش مصرف برق در کشور بودیم که به ناچار باعث خاموشی در برخی از مناطق شد.



علیزاده با تاکید بر استفاده از ظرفیت بسیج در فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق ، افزود: جلوگیری از خاموشی‌ها، استفاده از ظرفیت بسیج و دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم، راه‌اندازی نهضت مردمی کاهش مصرف برق به میزان ۱۰درصد وضعیت موجود و ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهاد‌ها از اهداف مهم طرح شهید عباسپور است.


وی با اشاره به «طرح شهید عباسپور» که با همکاری بسیجیان در 30 گروه آغاز شده است، اذعان کرد :تعداد نفرات این گروه بصورت 70 نفره بوده و متشکل از پاسداران فنی و بسیجیان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت :تمامی ارگان ها موظف هستند مولدهای اضطراری خود را در ساعات پیک مصرف برق وارد مدار کنند.



وی بیان کرد: این مانور همچنین به منظور سنجش میزان همکاری مشترکان اداری و دستگاه‌های دولتی در کاهش بار مصرف برق از طریق به‌کارگیری مولدهای خود تأمین و سایر راهکارهای تعیین شده در ساعات اوج بار و از طریق بررسی داده‌های لحظه‌ای جمع‌آوری شده توسط کنتورهای هوشمند، اجرا شده است.

 علیزاده در پایان خاطرنشان کرد :در مرکز کنترل و دیسپاچینگ شبکه توزیع برق و مرکز پایش هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی توزیع برق استان، میزان مصرف برق مشترکین به صورت لحظه‌ای و برخط، مورد بررسی و چگونگی کنترل بار مصرف و میزان پایداری شبکه نیز مورد ارزیابی میدانی قرار می‌گیرد.


ارسال نظرات