خبرهای داغ:
سرهنگ شیخ گفت: به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان البرز، کارگاه قالیبافی با زمینه اشتغال ۲۰ نفر به طور مستقیم به بهره داری رسید و ۶۰ دار قالی در شهرک نصرت آباد برپا شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۵۲
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

سرهنگ حسینعلی شیخ جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز در راستای خدمت رسانی به مردم شریف شهرستان البرز با کمک خیرین و بسیجیان اقدام به ایجاد مشاغل پایدار نموده است.

وی با اشاره به برپایی کارگاه بافت قالی در نصرت آباد شهرستان البرز گفت: ایجاد صندوق های قرض الحسنه اشتغالزایی یکی از اقدامات ما می باشد که تا کنون ۶۷ صندوق قرض الحسنه در سطح شهرستان البرز ایجاد کردیم که با این اقدام ۱۰۹ کارآفرین موفق به دریافت وام اشتغالزایی شده اند.

جانشین سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز عنوان کرد: همچنین علاوه بر این صندوق ها یک وام ۶۰ میلیون تومانی نیز توسط سازمان بسیج استان قزوین اختصاص داده شده که ویژه افرادی است که نیازمند بوده و با این اعتبار می توانند کارآفرینی کرده و اشتغال ایجاد نمایند.

سرهنگ شیخ اضافه کرد: در این طرح برای افراد بدون شغل که هیچ درآمدی نداشته و سرپرست خانواده می باشند اعم از آقا و خانم، تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان وام اشتغالزایی تخصیص داده شده است.

وی افزود: برای افزایش خدمات دهی در شهرستان البرز، چهار منطقه طرح کرامت شامل منطقه ای در شهر الوند، یک منطقه در شهر شریفیه، یک منطقه در روستای حسن آباد و یک منطقه در شهرک نصرت آباد شناسایی شده است که با ایجاد کارگاه های خیاطی و قالیبافی و سایر مشاغل زودبازده خدمات گسترده ای ارایه شده است.

جانشین سپاه شهرستان البرز اضافه کرد: طی روزهای اخیر با راه اندازی و بهره برداری از کارگاه قالیبافی زمینه اشتغال ۲۰ نفر به طور مستقیم ایجاد شد و ۶۰ دار قالی در شهرک نصرت آباد ایجاد شد که این میزان می تواند افزایش یابد.

گفتنی است این کارگاه قالیبافی در هر دوره به ده نفر آموزش می دهد و اعتبار سرمایه گذاری این خدمت، ۳۰۰ میلیون تومان می باشد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها