یاسوج _ همزمان با سالروز ولادت امام موسی کاظم علیه السلام مجموعه بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بخشی از خون خود را اهدا کردند.
کد خبر: ۹۳۶۱۳۸۸
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، در این برنامه که جمعی از مسئولان بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح استان حضور داشتند ، سرهنگ پاسدار محمد سعادت مسئول سازمان بسیج اصناف کهگیلویه وبویراحمد به نمایندگی از بسیج اقشار سپاه فتح ضمن خداقوت و تبریک اعیاد به کارکنان اداره کل انتقال خون استان گفت؛ بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح  استان در تمامی عرصه ها خدمات رسانی به مردم را وظیفه خود می داند و هر جایی که  نیاز وجود داشته در صحنه حضور دارد.

وی اهدای خون را یکی از کارهای نیک و دارای ثواب برشمرد و افزود؛ ولادت امام موسی کاظم علیه السلام مناسبت مبارکی بود تا امروز بتوانیم به همراه همکاران در بسیج اقشار سپاه فتح استان در این مکان حضور یافته و بخشی از خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد نیز در این برنامه ضمن تقدیر از سپاه و بسیج اقشار سپاه فتح استان گفت؛ سپاه و بسیج همواره یاریگر اداره کل انتقال خون استان هستند و کارکنان این نهادهای مقدس در مناسبت های مختلف به صورت داوطلبانه بخشی از خون خود را اهدا می کنند که قدردان زحمات آنها هستیم. 

دکتر رستم حسن زاده با اشاره به ضرورت خون و فرآورده های خونی افزود؛ با توجه به آمار تصادفات، بیماری ها و همچنین اعمال جراحی و ...، نیاز به خون همیشگی است و جایگزینی برای خون وجود ندارد که تنها از طریق اهداکنندگان تامین می شود. 

 وی بیان کرد؛ کشور ایران در زمینه اهدای خون و همچنین سلامت آن جزو کشورهای برتر دنیاست .

دکتر حسن زاده با اشاره به شرایط اهدای خون گفت؛ افراد ۱۸ تا ۶۰ سال سالم و دارای وزن بالای ۵۰ کیلوگرم می‌توانند خون اهدا کنند و هر فرد می تواند حداقل هر سه ماه یک بار خون اهدا کند. 

وی اضافه کرد؛ قبل از انجام فرآیند اهدای خون بررسی های لازم از افراد انجام و در شرایط خاص، خون در اختیار بیماران نیازمند قرار می گیرد. 

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی نگرانی ها از انتقال کرونا از طریق اهدای خون نیز بیان کرد؛  خوشبختانه کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی شود و در این زمینه جای نگرانی نیست ومردم می توانند با خیال راحت نسب به اهدای خون اقدام کنند. 

دکتر حسن زاده در پایان ضمن تقدیر از مردم فهیم کهگیلویه و بویراحمد گفت؛ نیازمندان به خون و فرآورده های خونی چشم انتظار اهداکنندگان هستند بنابراین از افرادی که توان اهدای خون دارند می خواهیم نسبت به این عمل خدا پسندانه و برای نجات جان بیماران اقدام کنند. 

انتهای پیام 

ارسال نظرات