خبرهای داغ:
 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: تشویق مردم به استفاده از ماسک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ضروری است.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۳۱
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
سردار حسن شاهوارپور روز شنبه در نشست استانی ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه این روزها رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک در جامعه بسیار ضعیف شده که لازم است تبلیغات گسترده‌ای برای تشویق مردم به ماسک زدن انجام شود.

وی با اشاره به استمرار طرح محله محور شهید سلیمانی در خوزستان گفت: تیم‌های رهگیری، نظارتی و مراقبتی ما در قالب این طرح همچنان پای کار بوده و به غربالگری بیماران می‌پردازند.

وی به راه‌اندازی ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در اهواز اشاره کرد و افزود: این ۲ مرکز با حضور ۱۰۰ نیروی بسیجی توسط بسیج جامعه پزشکی خوزستان، در ۲ نوبت مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، ضمن اینکه افراد بسیج در برخی از مراکز واکسیناسیون استان در امر واکسیناسیون مشارکت دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان به توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار عدد ماسک رایگان و حدود ۱۰ هزار بسته معیشتی در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای رهگیری و حمایت از افراد مبتلا به کرونا انجام شده است.

وی ادامه داد:در پروژه ای با استفاده از نیروهای بسیج اقدامات اولیه برای گرفتن تست پی سی آر از طریق بزاق دهان به جای بینی انجام شده که به زودی نهایی و در چرخه استفاده قرار می گیرد. همچنین به زودی از داروی ضد کرونا که توسط بسیج جامعه پزشکی تهیه شده، رونمایی می‌شود.

شاهوارپور گفت: اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم و به ویژه کم آب خوزستان از جمله دشت آزادگان برای خدمات رسانی و توزیع ۳۰۰ هزار ماسک و ۵۰۰ بسته معیشتی ویژه افراد قرنطینه شده که فردا توزیع می شوند از دیگر کارهای سپاه استان در راستای مقابله با کرونا است.

وی افزود: اقدامات ما همچنان برای کمک به مجموعه بهداشت و درمان ادامه دارد و امیدواریم هر چه زودتر با پوشش بیشتر واکسیناسیون، مردم در آرامش بیشتری زندگی خود را ادامه دهند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم لازم است که تمهید لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها