خبرهای داغ:

لزوم برنامه ریزی برای شناساندن غدیر در خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : از الان برای عید غدیر سال بعد برنامه ریزی شود .
کد خبر: ۹۳۶۱۵۳۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
جمعی از ستایشگران اهل بیت عصمت و طهار (ع) همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم با حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در دیدار جمعی از ستایشگران اهل بیت (ع) همزمان با عید سعید غدیر خم ضمن تبریک این عید بزرگ اسلامی، اظهار داشت: تمام تلاش مخالفین امیرالمؤمنین (ع) عدم تبیین فضائل ایشان بود، اما در این امر موفق نشدند.

وی با بیان این‌که با بررسی مجامع فریقین می‌بینیم مملو از فضائل امیرالمؤمنین (ع) است، ادامه داد: عید سعید غدیر خم روزی است که اطعام حتی یک نفر در برابر ماه مبارک رمضان با آن همه عظمت در برابرش خضوع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: در این روز یک نفر اطعام کردن در وقت افطار، گویی یک میلیون پیامبر، صدیق و شهید را اطعام شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که غدیر یک روز نبود بلکه سه روز بود، عنوان کرد: وجود مقدس پیامبراکرم (ص) مردم را سه روز در گرمای سخت حجاز نگه داشت تا همه با امام علی (ع) بیعت کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به این‌که پیامبر‌اکرم (ص) با هر لغت ممکن اعلام کرد که بعداز من علی (ع) جانشین من است، گفت: هر ویژگی، فضیلت و برجستگی در عالم انسان اولش امام علی (ع) است که این افتخاریی برای شیعیان می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که در خوزستان باوجود همه ولایتمداری، اما غدیر غریب و چراغ غدیر خاموش است، ادامه داد: چقدر خوب است برای عید سعید غدیر خم سال آینده از الان برنامه ریزی گسترده‌ای انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در خوزستان به اهمیت فضاسازی سطح استان در مناسبت‌های مختلف از جمله عید سعید غدیر خم اشاره و گفت: خود را مهیا کنیم که سال آینده سالی متفاوت از لحاظ شور و شعور باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با بیان این‌که استان خوزستان در هر موضوع پر ظرفیت است و حرف برای گفتن دارد، ادامه داد: از رویش‌های نظام مقدس اسلامی حدود ۱۰ هزار شاعر و مداح در استان خوزستان وجود دارد.

در این دیدار شاعران و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پیرامون عید سعید غدیر خم، امامت و ولایت به شعرخوانی و مدیحه سرایی پرداختند و این روز مبارک را جشن گرفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها