بازروایی واقعه غدیر در شهرستان فارسان

به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر به همت سپاه ناحیه فارسان و جمعی از ادارات شهرستان واقعه غدیر در شهر فارسان بازسازی و بازروایی و آسمان شهر نورباران شد.
کد خبر: ۹۳۶۱۵۹۴
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛به مناسبت فرا رسیدن سالروز عید غدیر، به همت سپاه ناحیه فارسان و جمعی از ادارات شهرستان واقعه غدیر بازسازی و بازروایی شد.

در این برنامه پرشور که با استقبال عموم مردم همراه بود توسط جمعی از هنرمندان بسیجی واقعه غدیر بازسازی و به نمایش عموم در آمد.

حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در این برنامه گفت: عید روزی است که در آن یک سود واقعی نصیب انسان شود و سود واقعی نیز در چیزی جز بندگی حق تعالی خلاصه نشده و معنا پیدا نمی کند.

حجت الاسلام ملک پور در ادامه گفت: از عید غدیر به عنوان عید الله اکبر یاد می کنند و به تعبیر دیگر عید سعید غدیر خم از بزرگترین و مهمترین اعیاد مسلمانان است و این خود بیانگر اهمیت ولایت و امامت در جامعه و حکومت اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف قطعی همه ما  در خصوص عید غدیر که در خطبه روز غدیر نیز صراحتا به آن اشاره شده است این است که پیام عید غدیر یعنی ولایت امیر المومنین را تا ابد به نسلهای پس از خود برسانیم همانطور که پیامبر عظیم الشان فرمودند این پیام را حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا قیامت برسانند و مهم تر اینکه باید از بهترین روشها و قالب ها برای رساندن این پیام استفاده کنیم.

امام جمعه فارسان گفت: عید غدیر از چند جهت حائز اهمیت است اول اینکه دستور موکد الهی بر پیامبر بود که حتما باید ابلاغ نهائی بر مردم باشد و حجت بر همگان تمام شود و بر این امر آنچنان تاکید شد که تکمیل دین و اتمام رسالت نبی به آن واگذار شده و تکمیل دین و اتمام نبوت نبی گرامی اسلام مشروط بر ابلاغ ولایت امیر المومنین  بر مردم شد و دوم اینکه شرایط ویژه جمعیتی از نظر کثرت، تنوع و پراکندگی سکونت حاجیان و ابراز و اصرار جدی در مقابل بدخواهان و منافقان حاضر در جمعیت و به خصوص بیعت گرفتن منحصر به فرد چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت اجرا باعث شد تا غدیر بیش از هر حادثه دیگری ماندگار و غیرقابل تحریف باشد.

گفتنی است؛ در این برنامه پس از بازسازی صحنه و اجرای نمایش غدیر، جمعی از گروه نوازندگان محلی به اجرای برنامه پرداخته و همچنین به تعدادی از حاضران و شرکت کنندگان در برنامه به قید قرعه جوایزی اهدا شد. به علاوه اینکه آسمان شهر فارسان نیز نورباران گردید و در پایان برنامه نیز تعداد دوهزار پرس غذای گرم که توسط سپاه ناحیه فارسان تهیه شده بود بین مردم توزیع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار