رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۰۰ مبتلای جدید ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.
کد خبر: ۹۳۶۱۶۵۹
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

آخـــرین آمار کـــرونا در اردبـــیل / بــستری ۱۰۰ مـــبتلای جـــدید

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در  اردبیل  اظهار داشت: وضعیت قرمز شیوع بیماری کووید.19 در استان اردبیل از دو هفته قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد به طوری که شمار مبتلایان جدید ویروس کرونا در این استان به 100 نفر و شمار مبتلایان همزمان بستری در مراکز درمانی در این استان نیز به 485 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشکین‌شهر و گرمی، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با 22 فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با 121 نفر در روز 27 فروردین ماه امسال و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با 633 نفر در روز پنجم اردیبهشت ماه 1400 به ثبت رسیده است.

وی افزود: این استان در حال حاضر هنوز به پیک موج پنجم شیوع کرونا و به نصف پیک هم نرسیده و در حدود یک سوم اول پیک قرار دارد و به نظر می‌رسد این پیک، بلندترین و طولانی‌ترین موج کرونا خواهد بود.

 حبیب‌زاده بیان کرد: با توجه به افزایش مسافرت شهروندان و برگزاری مراسم خانوادگی و عروسی، وقوع موج پنجم کرونا دور از ذهن نبود و متاسفانه تعداد زیادی از بیماران در سراسر کشور از جمله میهمان این گونه مراسم هستند.

ارسال نظرات