آصفری گفت:با اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای رینگ ضلع شرقی اراک جهت استفاده از آب سد کمال صالح در سفر معاون وزیر نیرو به اراک می توان گفت ۷۵ درصد از مردم شهر اراک می توانند از آب سد کمال صالح استفاده کنند.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۰۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶

«محمد حسن آصفری» نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به سفر معاون وزیر نیرو به اراک و نتایج جلسه با وی گفت: پیرو جلسه ای که ماه گذشته با معاون وزیر نیرو در تهران برگزار شد مقرر شد ایشان در طی یک سفر به اراک وضعیت آب شهری و روستایی را از نزدیک مشاهده و بررسی کنند.

وی افزود: در این جلسه اخیر مقرر شد وزارت نیرو اعتبار کافی برای رینگ ضلع شرقی اراک و مناطقی که برای استفاده از آب سد کمال صالح مشکلاتی دارند اعم از شهرک ولیعصر(عج) و کوی گردو اعتبار لازم را بگذارند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس اظهار کرد: در این جلسه آقای جانباز قول دادند مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این مهم‌اختصاص یابد و تا یک ماه آینده شاهد استفاده این مناطق که از جمعیت بسیار بالایی برخوردار هستند از آب سد کمال صالح هستیم و این اقدام قطعا برکات زیادی برای مردم دارد.

وی بیان کرد: با این اتفاق در خصوص مناطق باقی مانده شهر اراک برای استفاده از آب صد کمال صالح گشایش بزرگی رقم خواهد خورد و می توان گفت در مجموع ۷۵ درصد از مردم شهر اراک می توانند از آب سد کمال صالح استفاده کنند.

آصفری ادامه داد: در خصوص مناطق باقی مانده شهر اراک ایشان قول دادند که با اعتبارات لازم تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ همه مناطق شهر اراک می توانند از ظرفیت آب سد کمال صالح بهره برداری کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص فاضلاب اراک نیز مقرر شد اعتبار خوبی گذاشته شود که تمام‌ شهر اراک،سنجان و کرهرود در امسال زیر شبکه فاضلاب شهری بروند و مشکل فاضلاب در این مناطق مرتفع شود.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس با اشاره به مشکلات آبرسانی در روستاهای اراک بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۴۰ روستاهای شمال اراک با مشکل جدی آب شرب بهداشتی و کم آبی مواجه هستند یک اعتبار خوبی برای ایجاد یک مجتمع آبی با عنوان مجتمع آبرسانی امیرکبیر گذاشته خواهد شد تا بتوان آبرسانی به روستاها به اندازه کافی تسهیل شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پروژه فاضلاب کمیجان و خنداب از جمله مواردی بود که مقرر شد مطالعات آن انجام‌ شود و اعتبارات لازم برای آنها در نظر گرفته شود که اینها از مهمترین مصوبات سفر معاون وزیر نیرو به شهر اراک بوده است که امیدواریم با اجرا شدن آنها بسیاری از مشکلات در حوزه آبرسانی مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات