خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین؛

اجرای طرح شمیم خدمت با هدف رونق اشتغال در جوار بقاع متبرکه

حجت الاسلام مجیدی گفت: شمیم خدمت با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۲۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در گفت و گو با خبرگزاری بسیج قزوین، از اجرای طرح شمیم خدمت خبر داد و بیان کرد: این طرح به همت مراکز افق بقاع متبرکه با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان افزود: طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است.

وی تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان خادمان اهل بیت(ع)، برای تحقق شعار سال و زمینه سازی برای ایجاد جامعه مهدوی، طرح شمیم خدمت را به عنوان یکی از کار ویژه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام مجیدی آموزش و توانمند سازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه گام مهم اجرای طرح شمیم خدمت عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد، گفت: در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند اداره کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی، فنی وحرفه ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، نیروی مقاومت بسیج با سازمان اوقاف همکاری می کنند.

این مقام مسئول به انجام مشاوره با نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب نظران، مدیران مرتبط بخش های دولتی، سازمان های مردم نهاد برای آموزش و توانمند سازی خانواده ها اشاره کرد و گفت: این مرحله برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط منطقه و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گام دوم با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دام پروری، استفاده از اماکن موقوفه متروکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: در مرحله سوم نیز محصولات تولید در بازارچه های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار