معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان از کسب رتبه اول کشوری در تعداد ایتام و محسنین فاقد حامی خبر داد و گفت: میزان کمک‌های اکرام ایتام و محسنین درسه ماه نخست سال جاری، ۵۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۸۰
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کسب رتبه نخست کشوری استان سمنان در تعداد ایتام و محسنین فاقد حامیبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید رضا رجب زاده با اشاره به میزان کمک‌های اکرام ایتام و محسنین استان سمنان در سه ماه نخست سال جاری، تصریح کرد: حامیان در این مدت ۶ میلیارد ۱۴۰ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.
وی ادامه داد: میزان کمک‌های اکرام ایتام و محسنین استان سمنان در سه ماهه نخست سال گذشته سه میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان بوده است که بر این اساس با رشد ۵۹ درصدی در سال جاری همراه شد.
رجب زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۴۰ یتیم و دو هزارو ۷۶۷ فرزند محسنین از حمایت حامیان خود بهره مند می‌شوند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اهتمام کمیته امداد در راستای افزایش حمایت از ایتام و محسنین استان سمنان، خاطرنشان کرد: افزایش تعهدات ماهیانه حامیان، اخذ کمک‌های مبتنی بر نیاز از جمله درمان، پوشاک، مسکن و بسته‌های تحصیلی، استفاده از روش‌های مجازی، از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان برای حمایت از ایتام و محسنین است.
رجب‌زاده یادآور شد: طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ به منظور تامین هزینه‌های معیشتی، درمان، تحصیلی، مسکن و سایر نیاز‌های فرزندان محروم از نعمت پدر به اجرا شده است.
وی افزود: افراد خیر، به عنوان فرزند معنوی، با تعهدات مادی در حد توان خود، در این فریضه خیر مشارکت می‌کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: همچنین از سال ۹۰ به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به فرزندان بی سرپرست و زن سرپرست خانوار، طرح محسنین اجرا می‌گردد.
وی با بیان روش‌های کمک به ایتام و محسنین، اظهار کرد: پرداخت اینترنتی از طریق آدرس www. Emdad.ir، پرداخت اینترنتی از طریق کمک به کمیته امداد، همچنین ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳ برای جذب حامی مهیا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها