مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه باید تلاش شود هیچ هیاتی امسال تعطیل نشود، گفت: بایستی آیین های ماه محرم و عزای حضرت سیدالشهدا (ع) امسال با شکوه برگزار شود.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۹۴
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق یکشنبه شب در همایش علما و خطبای شاخص استان البرز که در آستانه ماه محرم الحرام در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، برگزاری این نشست را با هدف هماهنگی بیشتر بین خطبا و علمای استان در ورود به ماه محرم دانست و افزود: برای محرم امسال همدلی بیشتری برای برگزاری مراسم های عزاداری به وجود آمده است.

آیین عزای سیدالشهدا (ع) با شکوه برگزار شود

وی اظهار داشت: در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) علاوه بر اینکه جریان محرم و برگزاری مراسم مهم است سلامت یکایک افراد عزادار نیز برای ما مهم است و بایستی تمام پروتکل های بهداشتی در جریان این مراسم رعایت شود.

ولایی برحق ادامه داد: ما قصد داریم تا برای تسهیل امور هیئات مذهبی و مساجد هم عهد شویم تا بتوانند راحت تر جلسات محرم را برگزار کنند زیرا خیلی مهم است که هیچ هیاتی تعطیل نشود و جریان پرشور عزای سیدالشهدا امسال هم رونق خودش را داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که لیاقت این خدمت را همه نوکران و همه عزاداران و خادمان سیدالشهدا داشته باشند.

برگزاری سه طرح محرمی در سال جاری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: برای سال جاری سه طرح به صورت متمرکز در استان طراحی شده که یکی طرح روضه های تلفنی برای افرادی است که نمی توانند به روضه ها بروند و در سامانه ۱۰۰۰۸۸۱۰۰۱ درخواست می دهند که مداح مشخصی در یک ساعت خاص با این فرد تماس گرفته و یک روضه تلفنی و زنده می خواند.

وی افزود: دومین طرح، روضه درب منازل شهدا است که خانواده شهید پذیرای روضه سیدالشهدا می شود و مداح با جمعی به دم منزل شهدا رفته و عزای مختصری برگزار می کند.

ولایی برحق طرح سوم را طرح کوچه های حسینی عنوان کرد که مردم سعی کنند فضا و محله خودشان را تزیین کنند به پرچم سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) تا رنگ و بوی عزای حسینی بیشتر به نمایش گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد که امسال قصد داریم که تمام روستاها و مناطقی که درخواست اعزام مبلغ دارند در حد وسع اعزام داشته باشیم.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات