زنجان-نخبه فرهنگی هنری با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان گفت: برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان گامی کوچک در ادای دین به شهداست.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۰۳
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛کنگره 3535شهید این استان در اوایل پاییز سال جاری برگزار می شود.این کنگره دارای 22 کمیته مختلف بوده که ادارات ونهادهای مربوطه هریک به تنهایی مسئولیت گوشه ای از فعالیت های مربوط به آن را بر عهده دارند.

برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان گامی کوچک در ادای دین به شهداست

 

فعالیت های کمیته کودک ونوجوان کنگره 3535شهید استان زنجان نیز بر عهده مرکز کانون پرورش فکری کودک ونوجوانان محول شده است.رئیس کمیته مذکور،علیرضا نوری؛مدیر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان زنجان می باشد که وی یکی از فعالان ونخبگان فرهنگی هنری استان می باشد.

 

علیرضا نوری متولد ۱۳۵۰، کارشناس مدیریت فرهنگی و کارشناسی ارشد در رشته برنامه‌ریزی فرهنگی است. وی فیلم‌ساز انجمن سینمای جوان، نویسنده خاطرات دفاع مقدس، مجری برنامه‌های تلویزیونی، خوشنویس، عکاس و تصویربردار است و در سوابق کاری وی فعالیت در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان،اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد شهید و امور ایثارگران به چشم می‌خورد.

 

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ با اشاره به اقدامات  وفعالیت های خود در رابطه با کنگره 3535 شهید استان زنجان ،اظهار داشت: مسئولیت کمیته کودک ونوجوانان کنگره 3535 شهید استان زنجان به بنده محول گردیده است.

 

وی با اشاره به اینکه فعالیت هایی در زمینه در حوزه نویسندگی ،کارگردانی ،تهیه کنندگی ، تصویربرداری و موسیقی  در راستای گنگره 3535 شهید استان زنجان به وی محول شده است، تصریح کرد : بنده از سال 65 در این زمینه ها   فعالیت خود را آغاز و در طول این ایام در خدمت جامعه ایثارگران ، سپاه و …...بوده و فعالیت مستمر در این راستا داشته ام لذا  با وجود روحیه ایثارگری و علاقه به جامعه بسیج ایثارگران و با صحبت های صورت گرفته برنامه هایی در این راستا به بنده محول شد.

برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان گامی کوچک در ادای دین به شهداست

 

نوری با اشاره به فعالیت های خود عنوان کرد: از جمله فعالیت های بنده میتوان به خوشنویسی ،کارگردانی و فیلمسازی ،دستیار کارگردان و برنامه ریز ، مجری شبکه خبر ،مجری شبکه استانی اشراق زنجان ، مجری برنامه سیمای شاهد شبکه اول سیما ، تهیه کننده  چند مستند و نماهنگ و مدیریت کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اشاره کرد.

 

این نخبه فرهنگی هنری با اشاره به نگارش کتاب من (بلال آقاجان هستم) به قلم خود و انتشار موسسه سوره مهر بیان کرد :این کتاب درباره زندگینامه شهید رجبعلی نوری پدر بزرگوار اینجانب می باشد که در عملیات محرم در منطقه ی موسیان در غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل شده و  یکی از شهدای  مفقود الاثر هستند و به همین علت بنده مجموعه خاطرات پدر و همچنین خاطرات  تلخ و شیرین بعد از شهادت ایشان را به نگارش درآوردم که خوشبختانه این کتاب در چندین جشنواره استانی و ملی مورد  تقدیر و استقبال قرار گرفت.

 

رییس کمیته کودک و نوجوان کنگره 3535 شهید استان زنجان در ادامه گفت:  طبق صحبت های صورت گرفته با یکی از نویسندگان بنام تبریزی به نام حسین قربانزاده خیاوی قرار بر این شد کتابی با اقتباس از این کتاب با عنوان «میان چهار گل زرد و یک گل سرخ» نوشته و چاپ شود.

 

وی با اشاره به اینکه قربان زاده  متولد  شهرستان مشگین تبریز است، عنوان کرد: حسین قربانزاده خیاوی متولد چهارم تیرماه سال 52  و در حال حاضر به عنوان مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز تبریز در حال فعالیت می باشد کتاب های آتش و پرواز لاک پشت ها ، روی سیم تار ، آب و زنجیر ، رد انگشت های اصلی ، نشان به همان نشان ، عزیزتر از خوشه ، روی مرمر سفید ، صلیب سلمان ، تا خیابانی مه آلود گم نشوی، گریز از سال صفر ،سایان و هزار و یک گلین بالا ، قرار با ستاره(گل آقا) ،بر بلندای گودال و اثر هنری از جمله آثار ماندگار این نویسنده  است که تاکنون موفق به دریافت جوایز متعدد نظیر امیرحسین فردی ،کتاب سال آذربایجان شرقی و نفر اول داستان انقلاب شده است.

 

برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان گامی کوچک در ادای دین به شهداست

این مسئول با بیان اینکه رمان ( میان چهار گل زرد و یک گل سرخ ) روایت داستانی اقتباسی از کتاب من بلال آقاجان هستم  می باشد ،اظهار داشت : نویسنده از نگاه بلال پسر بزرگ آقاجان و ثروت دختری درد آشنا مخاطب را وارد فضای داستانی کرده است که فرزندان آقاجان لحظه به لحظه‌اش را زیسته‌اند. برای دادن تصویری روشن از زندگی آقاجان و چگونه زیستن این کودکان بعد از شهادت پدر نویسنده از دانای کل نامحدود هم برای پیشبرد روایت بهره برده است تا از سه زاویه دید زندگی آقاجان از پیش از انقلاب در معرض دید مخاطب باشد.

 

نوری در ادامه تاکید کرد:خاطراتی جدید به این کتاب اضافه شده است که خوشبختانه نگارش کتاب 90 درصد پیشرفت داشته و تا اواخر مرداد ماه نهایی و در اختیار دبیرخانه کنگره قرار داده می شود.

 

وی با اشاره به علت نامگذاری کتاب( من بلال آقاجان هستم )،گفت: من در کودکی به عنوان موذن در مسجد محله فعالیت می کردم و به دلیل صدای رسا پدر همواره مرا با نام بلال صدا میزدند و اعتقاد داشتند که صدای رسا و موذن بودن من وی را به یاد بلال حبشی ؛اولین موذن کعبه می اندازد.در همین راستا بنده نام این کتاب را به این عنوان انتخاب کردم.

 

نوری در ادامه با اشاره به  عنوان کتاب (میان چهار گل زرد و یک گل سرخ )،اضافه کرد : نام این کتاب به تعبیر 4 فرزند شهید خانواده (چهار گل زرد ) و پدر شهید مفقود الاثر (یک گل سرخ ) با صحبت های صورت گرفته انتخاب شده است.

  

این نخبه فرهنگی هنری با بیان اینکه دو آلبوم بنده به نام های همسایه آسمان ها و زخم دریا که 32 تراک دارد و در حوزه دفاع مقدس و مناسبت های آیینی است ،منتشر شده است، بیان داشت : این دو مجموعه موسیقی با عنوان های بمباران زنجان ،شهدای منا ،آزادگان ، جانبازان ،فرزندان شهید،  همسران شهدا ، زنان انقلابی زنجان ، سال نوآوری و شکوفایی، فرماندهان و سرداران شهدای کشور وغیره  می باشد که قرار است همه ی این آثار در یک آلبوم جدید به نام (ذکر اشک)گرد آوری  و تحت یک آلبوم مستقل منتشر شود و اولین تراک این آلبوم  (شهر عشق)  با آرم استیشن کنگره 3535 شهید استان زنجان می باشد.

   

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در ادامه با اشاره به ساخت و تولید موسیقی آرم استیشن کنگره 3535 شهید زنجان با نام «شهر عشق»خاطرنشان کرد :شاعر این اثر استاد عبدالجبار کاکایی بوده وامیر قدیانی؛از استادان بزرگ موسیقی کشور آهنگسازی آن را بر عهده دارد و خوانندگی آن بر عهده اینجانب می باشد.

 

وی با اشاره به دیگر اثر موسیقی خود به نام «مروارید» با موضوع شهدای غواص دریادل زنجانی  ، ادامه داد: شاعر این اثر  استاد  عبدالجبار کاکایی و آهنگساز آن دکتر محمدرضا چراغعلی است که خوشبختانه مورد استقبال خانواده شهدا بخصوص شهدای غواص قرار گرفت و چندین بار از رسانه های ملی پخش و تقدیر شد ،به همین علت مسئولین کنگره ساخت نماهنگ این اثر را به عنوان تهیه کننده  و کارگردان به عهده بنده سپردند  که در حال حاضر تصاویر آماده  و توسط استاد داریوش نوروزی زاده در مرحله تدوینگری است و بزودی آماده و در اختیار دبیرخانه کمیته کنگره قرار خواهد گرفت.

 

این نخبه فرهنگی هنری در ادامه با اشاره به ساخت مستند روستای بلند پرچین استان زنجان در منطقه ماهنشان که یکی از روستا‌های شهید پرور کشوراست، اضافه کرد: به عنوان تصویربردار و کارگردان به مدت یک هفته به روستای بلند پرچین رفته و مستندی از این روستا تهیه نموده ام که در حال حاضر در مرحله تدوین می‌باشد و در ایام برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان رونمایی خواهد شد و برای پخش آن با  شبکه افق هماهنگی لازم صورت گرفته شده است.

 

رییس کمیته کودک و نوجوان استان زنجان در پایان با بیان اینکه مسئولیت برنامه های مذکور توسط کنگره بر عهده بنده گذاشته شده است ، خاطرنشان کرد : بنده در راستای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان با تمام قوا و توان خود قدم برداشته تا بتوانم به عنوان فرزند شهید ادای دین به شهدای بزرگوار کرده باشم.

 

 

ارسال نظرات