خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه معادن ظرفیت‌های عظیمی هستند که حتماً هم می‌توانند جایگزین نفت شوند، گفت: این نمی‌شود که دولتی روی کار باشد که فقر تولید کند و ما بسته ی معیشتی توزیع کنیم.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۱۶
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی بررسی چالش‌های صنعت فولاد طی سخنانی اظهار داشت: به هر حال بسیج به این مسئله ورود کرده‌است که جای این کار را هم دارد.

وی افزود: با این وضعیتی که آقای روحانی ایجاد کرده‌اند و کشور را به جای خاصی کشانده‌اند ورود بسیج مبارک است.

تالارپشتی با بیان اینکه معادن ظرفیت‌های عظیمی هستند که حتماً هم می‌تواند جایگزین نفت شوند، ادامه داد: این نمی‌شود که دولتی روی کار باشد که فقر تولید کند و ما بسته ی معیشتی توزیع کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد: این مجلس با کسی شوخی ندارد در چیدمان وزرا بسیج و سپاه در این مرحله باید قوی وارد شوند و هر توصیه‌ای که دارند بدهند که دولت باید قوی بسته شود.

وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی شش عدد وزیر اقتصادی دارند، تصریح کرد: وزیر خارجه ایشان هم حتماً باید یک شخصیت برجسته ی اقتصادی باشد. حتی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هم باید توسط وزیر علوم پای کار بیایند و همگی در خدمت اقتصاد باشند و کشور را از این وضعیت نجات بدهند.

تالار پشتی تاکید کرد: اگر بخواهیم به این وضعیت که توسط آقای روحانی به وجود آمده است، پایان بدهیم و اقتصاد ملی را نجات دهیم باید حتماً تمام قد بخش خصوصی را احیا کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره ی کمبود آب اظهار کرد: این قاعده‌ی سد سازی که سد را می‌سازیم که از ذخیره‌ی آب استفاده کنیم و در فصل استفاده باید از ذخایر آب استفاده کنیم و برنامه ریزی را بر اساس ذخایر انجام دهیم و اینکه سد بسازیم و رودخانه خشک شود نشان از بی تدبیری ماست.

نماینده ی مردم قائمشهر به تحریم‌های ظالمانه ی آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: من هیچ اعتقادی به تحریم ندارم و باور دارم که تحریم در داخل شدیداً علیه ملت ما استفاده می‌شود.

تالارپشتی با طرح این سوال که آقای روحانی در رسوا کردن آمریکا چه کار کرده‌اند، ادامه داد: ایشان را به خدا و قوانینی که در آینده در انتظارشان است واگذار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما یقین داریم، کشور در عرصه‌ی امنیت، دفاع و همه ی حوزه‌ها ظرفیت دارد منتهی باید این ظرفیت‌ها را کشف کنیم.

تالارپشتی با اشاره به اینکه ما کاری کردیم کل تجهیزات صنعت نفت در داخل ساخته شود، خاطرنشان کرد: ما در مجلس حامی تولید هستیم و در خصوص چالش‌های فولاد این زنجیره را دولت باید مدیریت کند که عدم تعادل ایجاد نشود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمان آقای روحانی می‌توانیم بگوییم که دولت نداشتیم، یادآور شد: قانون برنامه‌ی هفتم را در پیش داریم که این قانون خیلی برای کشور مهم است.

وی در پایان به مشکلات به وجود آمده در صنعت خودروسازی توسط دولت اشاره کرد و گفت: خودرو سازان ما حیاط خلوت دولت بودند و هستند. دولت در ایرانخودرو شش درصد سهام دارد و ششصد درصد دخالت می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها