باتدبیرمسوولان دستگاه قضا از تعطیلی‌ شرکت‌های تولیدی متعددی ازجمله شرکت تولیدی آردستاره غرب ایوان جلوگیری به عمل آمدوعده زیادی ازکارگران نیزبه شغل خودبازگشته‌اند؛ اکنون در این شرکت 108 نفر مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۹۳۶۱۹۵۹
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس، یکی از ماموریت‌هایی که دستگاه قضا در دوران تحول دنبال می‌کند موضوع حمایت واقعی از تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان به ویژه در حوزه اشتغال است.

دادستانی در عمده نظام‌های قضایی دنیا، نقش برجسته‌ و با اهمیتی داشته است؛ گاهی نیز جهت احقاق حقوق ملت و دولت ایفای نقش می‌کند و تا آنجا توانسته از ظرفیت و اختیارات خود برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گام برداشته است. 

راهبرد دستگاه قضا حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از تولید برای رونق و جهش واقعی در تولید، ایجاد فضای کسب و کار و اشتغالزایی است و در دوره تحول قضایی افزون بر ده‌ها واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه راکد در استان ایلام که اعلام ورشکستگی کرده و از چرخه تولید خارج شده بودند با ورود دادستانی و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشتند.

با ورود به جد دادستانی ایلام بسیاری از کارخانجاتی که مدیران آنها درخواست ورشکستگی داده بودند به جای اینکه از چرخه تولید خارج شوند و در معرض فروش قرار گیرند و بدهی‌های کارخانجات از طریق مزایده و فروش ماشین آلات و فضای فیزیکی پرداخته شود، احیا و مجددا به چرخه تولید بازگشتند.

احیای کارخانجات ورشکسته و قرار گرفتن در مدار تولید موجب می‌شود علاوه بر پرداخت بدهی‌های شرکت، زمینه اشتغال مجدد کارگرانی که به دلیل تعطیلی شرکت ناشی از ورشکستگی بیکار شده بودند، فراهم شود و حتی مطالبات بانکی و بدهی‌های خارج از محیط کار نظیر مالیات، تامین اجتماعی و... نیز با فعالیت مجدد کارخانجات پرداخت می‌شود.

باید گفت ورود دادستانی به موضوع تولید و اشتغال در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری است که تاکنون جلسات متعدد در کارگروه ویژه حمایت از تولید جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی برگزار و نتایج مثبتی را داشته است.

جلوگیری از تعطیلی ۲۰ واحد صنفی توسط دادستانی ایلام

افشار خسروی‌زاد دادستان ایلام در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰ جلسه در بخش تولید در دادستانی ایلام با حضور دستگاه‌های متولی و بانک‌های عامل در کارگروه ویژه حمایت از تولید جهت جلوگیری از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی و بازگرداندن برخی واحدهای راکد به چرخه تولید برگزار شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته امهال تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت که تعداد ۲۰ واحد صنفی، فعال یا از تعطیلی آنها جلوگیری به عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام به اقدامات شاخص دادستانی در حمایت از تولید اشاره و تصریح کرد: تعیین تکلیف بدهی و امهال تسهیلات دریافتی، تامین بذر گندم کشاورزان شهرستان مهران، رفع مشکل کامیون داران مرکز بخش  فرآورده‌های نفتی، ساماندهی واگذاری واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان ایلام از جمله اقدامات شاخص دادستانی در راستای حمایت از تولید اعلام کرد.

اشتغالزایی ۱۰۸ نفر در شرکت تولیدی آرد ستاره غرب ایوان

حسین درگاهی مدیرعامل شرکت تولیدی آرد ستاره غرب ایوان در گفت‌وگو با فارس گفت: این کارخانه باعث اشتغال زایی مستقیم برای بیش از  ۳۸ نفر و ۷۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم شده است.

وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه مصرف ماهیانه ۴۰۰۰ تن گندم بوده و شروع راه اندازی آن نیز با ۴۰ درصد ظرفیت آغاز شده است. 

مدیرعامل کارخانه ستاره غرب ایوان تصریح کرد: محصولات تولیدی مجموعه ما تولید انواع آرد با غنای ۷ تا ۳۸ درصد سبوس گیری برای کلیه مصارف در سامانه‌های یارانه‌ای و سایر مصارف صنف و صنعت در محدود آردهای خبازی و بربری و ستاره نان‌های حجیم است.

بازگشت شرکت تولیدی با کمک دستگاه قضا 

 امیدعلی سبزی فرماندار ایوان نیز گفت: مشکلات این واحد در کم‌ترین زمان ممکن به استان ارجاع شد و با پیگیری مجدد و همه جانبه دستگاه قضا، سازمان بازرسی و نمایندگان این کارخانه به چرخه تولید بازگشته شد.

وی یادآور شد: حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در دستور کار ماست؛ تسهیلات ۲/۵ میلیارد تومان به این کارخانه پرداخت شده است. 

سال تولید، مانع زدایی و پشتیبانی از تولید که در سه بخش الهام بخش جدی برای پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم خواهد بود البته که این شعار تنها به بدنه‌های دولتی اشاره ندارد و هشداری برای رونق بخش خصوصی و همت نخبگان و کارآفرینان است.

حال باید گفت شعار (تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی) جامع و وسیع انتخاب شده و در حقیقت چند اقدام اساسی و مهم در یک قالب و به‌صورت یک شعار اعلام شده است و باید آن را گسترش داد  گسترشی که رونق آن فعال شدن کارخانه‌ها و رفع موانع تولید بوده و امروز دادستانی و مجموعه دستگاه قضا اقدامات شاخص خوبی در راستای حمایت از تولید انجام داده‌اند.

ارسال نظرات