تبریز- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: هر گونه سهل‌انگاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، به سرمایه‌های اجتماعی و ملی کشور آسیب می‌زند.
کد خبر: ۹۳۶۲۱۶۰
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در نشست کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان با موضوع بررسی کاهش نزولات آسمانی و تاثیرات آن بر منابع آبی و وضعیت چاه ها و وضعیت بحرانی آب، اظهار کرد: بر همین اساس باید دستگاه های مختلف اجرایی در حوزه ماموریت خود با جدیت و حساسیت بیشتری نسبت به مسایل وارد میدان شوند.

وی مطالبه‌گری در راستای صیانت از حقوق عامه را به عنوان یکی از برنامه های اصلی دستگاه قضا اعلام و با تاکید بر لزوم انجام وظایف ذاتی سازمان ها در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه، اضافه کرد: تکالیف، رسالت و ماموریت هر یک از دستگاه ها در راستای صیانت از حقوق عامه باید اولویت‌بندی شده و نسبت به وظایف سازمانی هر ارگان مطالبه‌گری انجام شود.

محبوب علیلو با اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات شهری در تبریز، گفت: برای رفع مشکلات موجود باید از ظرفیت کارگروه نارت و پیگیری حقوق عامه استفاده و مطالبه گری های لازم و بایسته به عمل آید.

وی به وجود نگرانی در حوزه آب کشاورزی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ ای و سازمان جهاد کشاورزی استان با انجام بررسی های لازم، راهکارهای موثر و کارآمد برای برون رفت از مشکل موجود ارایه کنند.

محبوب علیلو افزود: شرکت آب منطقه‌ ای آذربایجان شرقی با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات موجود در ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر، نسبت به بازگشایی بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در نقاط حادثه خیز اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز یادآور شد: لازم است شرکت آب منطقه‌ ای استان نسبت به تکمیل و بهره برداری مجتمع آبرسانی شهید لشکری آبش احمد شهرستان کلیبر، مجتمع آزادگان و ارس که منبع تامین آب روستاهای اطراف است، اهتمام ورزد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها