خبرهای داغ:
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین؛

دوخت ۲۵۰۰ سری لباس شیرخوارگان حسینی در کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع)

حجت الاسلام کریمی گفت: به دلیل کاهش شیفت کاری و تعداد خادمین، در شرایط کرونایی، ۲۵۰۰ سری لباس آماده و در روز جهانی شیرخوارگان، در صحن امامزاده حسین(ع) بین زائرین به طور رایگان اهدا می شود.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۰۹
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به آغاز به کار کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع) بیان کرد: امسال سیزدهمین سال فعالیت کارگاه دوخت لباس حضرت علی اصغر(ع) و چادرهای حضرت زینب(س) در محل حسینیه امامزاده حسین(ع) می باشد.

وی گفت: اوایل فعالیت این کارگاه با تعداد کم خادمین و دوخت لباس همراه بود و به مرور زمان و هر ساله با توجه به اطلاع رسانی، این میزان افزایش یافته است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین اظهار کرد: بیشترین بخش هزینه دوخت و دوز لباس ها از طریق کمک های مردمی و خیرین تهیه می شود.

حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: سال های قبل، علاقمندان به اهل بیت(س) برای حضور در کارگاه دوخت لباس اعلام حضور می کردند. اما از سال گذشته تا کنون به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر جامعه این امر با دقت بیشتری انجام می شود و برای حفظ سلامتی و رعایت دستورالعمل ها فعالیت کارگاه به صورت محدود در یک شیفت و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب می باشد.

وی افزود: مردم ولایی قزوین با توجه به سبقه فرهنگی و تاریخی که از نام «دار المومنین» شهر قزوین مشهود است، علاقه زیادی به اهل بیت(س) دارند و لذا اعتقادات عمیقی به خاندان عصمت و طهارت داشته و همین امر موجب شده تا فعالیت این کارگاه از سوی مردم با نذر و سلام و صلوات همراه باشد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به تعداد لباس های آماده شده برای روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) از سوی این کارگاه تصریح کرد: تمام فعالیت کارگاه به نیت حضرت علی اصغر(ع) بوده و بیشترین بخش تامین هزینه فعالیت کارگاه، از نذورات مردمی است. با توجه به افزایش فعالیت کارگاه، در سال های گذشته، دوخت لباس به ۷ هزار دست شامل کاور، سربند، روسری افزایش یافته بود که امسال به دلیل کاهش شیفت کاری و تعداد خادمین، به دلیل شرایط کرونایی، ۲۵۰۰ سری لباس آماده و در روز جهانی شیرخوارگان، در صحن امامزاده حسین(ع) بین زائرین به طور رایگان اهدا می شود.

حجت الاسلام کریمی افزود: چادر حضرت رقیه نیز به همین تعداد خواهد بود که هزینه آن به نیت حضرت رقیه توسط کمک ها و نذورات مردمی تهیه شده و به صورت رایگان بین خانواده های که دارای فرزند دختر سه ساله می باشند در روز ردپای سه ساله در صحن امامزاده حسین(ع)، اهدا می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار