تبریک فرا رسیدن روز مباهله توسط مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه میناب

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه میناب طی پیامی فرارسیدن روز مباهله را خدمت بسیجیان و پاسداران حریم ولایت تبریک گفت.
کد خبر: ۹۳۶۲۴۸۳
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب حجت الاسلام والمسلمین محمد سهرابی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه میناب در پیامی با تبریک فرارسیدن روز مباهله و گرامی داشت این روز عظیم گفت:
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است. در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ها و فضیلت‌های اهل بیت(ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد.
وی همچنین ادامه داد: روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنّت و منابع اهل بیت(ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نازل شده است. 


حجت‌الاسلام‌سهرابی‌افزود:پیامبر گرامی اسلام برای دفاع از دين اسلام ، دست عزیزترین کسانش یعنی (حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود، جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.


سهرابی‌یادآورشد:در همان روز مباهله رسول خدا(ص) همان چهار نفر همراهان خود را در زیر عبای موئی و مشکین رنگ خود گردآورد و این آیه را تلاوت نمود: «إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً» این رویداد از سوی مسلمانان به عنوان یکی از برجستگی‌های اهل بیت محسوب شده و به عنوان دلیلی برای اثبات این امر که اصحاب کساء (حضرت محمد(ص)، امیرالمومنین علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع)) هستند، استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار