خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
به همت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) استان فارس؛
سلسله درس گفتار‌های تخصصی عاشورا توسط موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) استان فارس تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌گردد.
کد خبر: ۹۳۶۲۶۸۵
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام دکتر خوش رنگ مدیر موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به تنوع مباحث این دوره گفت: این جلسات برای عموم علاقه مندان به مباحث علمی و تاریخی مربوط به واقعۀ کربلا برگزار شده و حضور در آن به صورت رایگان است.

وی حضور ۱۵ استاد برجستۀ کشوری صاحب نظر و صاحب تألیف در زمینه عاشورا پژوهی در این دوره را اتفاقی کم نظیر توصیف و افزود از جمله این اساتید می توان به حضرت آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله نظری منفرد عضو هیئت امناء ساخت ضریح حضرت سیدالشهداء (ع)، حضرت آیت الله یوسفی غروی که طی سالها به بازسازی مقتل ابی مخنف پرداخته و دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام اشاره کرد.

مدیر موسسه امام خمینی(ره) همچنین با تاکید بر ارائه گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون پایانی گفت: تنوع مباحث و گنجاندن مباحثی که شبهات روز را در خصوص قیام اباعبدالله (ع) برطرف می کند از مزایای این دوره است.

سلسله درس گفتار‌های تخصصی عاشورا برگزار می‌شود

وی به موضوعاتی که در این دوره بررسی می شود پرداخت و از آن جمله بررسی مقاتل مختلف توسط اساتید برجستۀ کشوری، تحلیل حوادث پس از عاشورا و پیامدهای آن، کوفه شناسی در آستانه حرکت عاشورا، بررسی تعارض تاریخی و کلامی در تفسیر سیره اهلبیت علیهم السلام با تمرکز بر قیام امام حسین (ع) و تغییر و تحولات فرهنگی کوفه به عنوان پایگاه شیعه نام برد.

علاقه مندان جهت اطلاع از زمان برگزاری و شرکت در این سلسله جلسات می توانند به سایت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) به آدرس سایت موسسه www.ieks.org مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها