اندیشه نویدکیا حفظ بازیکنان فعلی است / فعالیت باشگاهها در هوچیگریهای رنگی رسانهای دیده نمیشود
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به فعالیتهای باشگاه سپاهان اظهار داشت: در کشور 2 نوع باشگاه داریم که باشگاه FC و SC هستند، مقایسه این 2 مدل با یکدیگر مقایسه درستی نیست.
وی افزود: باشگاههای FC تنها در یک رشته ورزشی فعالیت دارند اما باشگاههایی که SC هستند در رشتههای متعدد فعالیت دارند و تنوع، هزینه، درآمد، ساختار و جنسیت آنها با یکدیگر قابل قیاس نیست. این موضوع را احساس کردم که در غوغاسالاری موجود در باشگاهداری کشور این موضوع در حال فراموش شدن است.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: ظرفیتهای کاری SC بسیار متفاوت است. 16 لیگ برتری در فوتبال داریم که 11 باشگاه به صورت FC و 5 باشگاه به صورت SC اداره شده و فعالیت دارند.
باشگاه سپاهان فراگیرترین و مؤثرترین باشگاه کشور است
وی تصریح کرد: ما مفتخریم که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، بزرگترین، فراگیرترین، موثرترین و متنوعترین باشگاه SC جمهوری اسلامی ایران است. جنسیت در باشگاه سپاهان معنا نداد و خانمها و آقایان در تیمهای قهرمانی به صورت فراگیر در حال فعالیت هستند.
ساکت بیان کرد: در باشگاه سپاهان 26 رشته ورزشی در حال فعالیت است اما دیگر باشگاهها یا تنها یک تیم دارند و یا یک یا دو تیم را مدیریت میکنند. باشگاه سپاهان چارت و کادر بسیار گستردهای دارد تا 26 رشته ورزشی را در قالب 93 تیم ورزشی و در قالب 2 هزار و 404 ورزشکار و مربی در ورزش کشور فعالیت کنند.
فعالیت باشگاهها در هوچیگریهای رنگی رسانهای دیده نمیشود
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: نباید در هوچیگریهایی رنگی رسانهای که در دهه 80 از آن رنج میبردیم و امروز با اضافه شدن فضای مجازی به صورتی سخیفتر هنوز هم وجود دارد فعالیت SC ها زیر سوال برود. متأسفانه برخی رسانهها بر طبل خاص میکوبند که یعنی دیگران هویت ندارند.
وی اظهار داشت: مگر میتوان باشگاههایی که در لیگهای والیبال، فوتبال، بسکتبال، ووشو و دهها رشته دیگر فعال هستند را کنار گذاشت که تنها 2 تیم در رأس باشد، یعنی دیگر تیمها و باشگاهها موجودیت ندارند، نباید امکان حیات داشته باشند و باید با فضاسازی رسانهای که از طریق مافیاها و قرارگاههای رسانهای خبرها تخریب شوند؟
ساکت افزود: همه ما برای ایران سالم، فرزندان ایرانی قهرمان دختر و پسری که افتخارآفرین باشد تلاش میکنیم و همه هدف مقدس ما ایجاد یک جامعه پرنشاط و شاداب است و بهترینها را به عنوان استعدادهای برتر یافته و پرورش دهیم تا افتخاری در تیمهای ملی برای نام ایران فراهم شود.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: البته نام منطقهای، نام باشگاه و رنگهای خودمان هم در نظر است اما هدف اصلی ما این است که ایرانی سربلند و توسعهیافته را رقم بزنیم و به رخ جهانیان بکشیم.
وی تصریح کرد: در یک رقابت سالم باید تلاش کنیم تا این جوانان آزمودهتر شوند و بتوانند اینگونه قهرمانی بیاورند، نه اینکه از ابزارهای افراد و ارگانهای مختلف برای تخریب دیگر باشگاهها استفاده کنیم، ما باید دست همه باشگاههای فعال در ایران در رشتههای مختلف را ببوسیم.
کمیته هواداری بانوان سپاهان رسماً آغاز به کار کرد
ساکت بیان کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان لیگ دستور داده شد کلیه کانونهای هواداری کشور غیرفعال شود و قرار شد نظام جامع هواداری هر باشگاه نوشته شود و این اتفاق رخ داد و نظام جامع ما مورد تأیید قرار گرفت و در حال اجرایی است و کمیتههای 9 گانهای را دارد و برای نخستین بار کمیته بانوان هوادار باشگاه سپاهان رسماً آغاز به کار کرد و کمیته بانوان را برای نخستین بار فعال کردیم.
نگاه باشگاه سپاهان توجه به استعدادها و استعدادیابی است
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: ساختار تشکیلاتی باشگاه را اصلاح کردیم، بخشی از اماکن توسعه پیدا کرده و نوسازی شده و کمیتههای فنی باشگاه و نظام فوتبال پایه بازیابی شده است.
وی اظهار داشت: نگاه باشگاه سپاهان استعدادیابی و توجه به استعدادهاست و تأکید مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه بر این است، امیدوار هستم که برخی مسائلی که روی زمین مانده پیگیری شود و حقوق باشگاهها و حق پخش تلویزیونی به درستی پرداخت شود.
ساکت افزود: امیدوارم در دولت جدید عدالت در باشگاهداری به عنوان یک مبنا مدنظر گرفته شود چرا که وقتی باشگاهها به مراکز قدرتی وابسته باشند طبیعی است که مراکز قدرت میتوانند اعمال نفوذ کنند و انتظار داریم که به حقوق باشگاهها در دولت جدید توجه شود.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: بهویژه باشگاههایی که چندرشتهای هستند و استعدادیابی میکنند که یک نگاه فراگیر رشتهای و جنسیتی دارند و خانم و آقا برایشان فرقی ندارد و این انتظار اولیهای است که از دولت جدید داریم.
وی تصریح کرد: در باشگاه سپاهان موضوع موزه و تبدیل کردن ورزشگاه نقشجهان را به قطب گردشگری ورزشی استان را در برنامهها قرار دادهایم که در حال انجام است. فروشگاه باشگاه سپاهان و برند تجاری باشگاه سپاهان به نام J2007 فعال شده است؛ 2007 نماد تجاری باشگاه است.
ساکت بیان کرد: در حوزه ارتباطات بینالملل نیز با 7 باشگاه تفاهمنامهها امضا و تبدیل به برنامه شده است. کارشناسان چمن ما به ارمنستان میروند زیرا این کشور در حوزه زیرساختهای چمن کیفیت خوبی دارد.
مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در حوزه هواداری نیز کارت جدید هواداری را ساماندهی میکنیم و هواداران دارای کارت میشوند که یک سری مزیت برای آنها در نظر گرفته که در تمرین افتتاحیه لیگ تنها هوادارانی که کارت دارند میتوانند حضور داشته باشند.
بر اساس اندیشههای نویدکیا در نقل و انتقالات عمل میکنیم
وی اظهار داشت: بر اساس اندیشههای نویدکیا برای فصل جدید اولویت ما حفظ بازیکنان فعلی تیم است چون از همه بازیکنان راضی هستیم. البته نمیتوانم جلوی رشد بازیکنی که پیشنهاد خارجی دارد را بگیریم زیرا یک سری مزیتها برای این بازیکن ایجاد میشود اما دنیای فوتبال دنیایی گذراست و هر باشگاهی بر اساس اندیشههای مربی خود برنامهریزی میکند.
ساکت افزود: سیاست اصلی ما حفظ بازیکنان فعلی و تزریق بازیکن از رده پایین به بالاست و امسال در روز افتتاحیه تمرین چند بازیکن از ردههای پایه به تیم اضافه میشود.
مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: بسیاری از خبرسازیهای دورغ با هدف است تا دست ما خوانده شود که ما در این حوزه، روش خودمان را داریم. برخی که حتی مدت حضورشان در یک باشگاه فوتبال به یک سال هم نمیرسد روششان تهمت و افترا است اما ما سکوت میکنیم و قرار نیست دست خودمان را باز کنیم.