نشست صمیمی ایرج موسوی مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان با اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۰۷۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان : مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان افزود: مدیریت سیمان دشتستان با هرگونه فساد و سوداگری در شبکه توزیع بطور جدی مقابله می کند وایجاد اتاق شیشه ای و شفاف سازی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

ایشان بیان نمود: عدم عرضه سیمان مشکلاتی را ایجاد کرده اما با برنامه ریزی های انجام شده و شفافیت عرضه سیمان در بورس، شرایط بازار رو به بهبودی است.

وی اضافه کرد: میزان تولید روزانه سیمان توسط کارخانه ۳هزار تن بوده ،در صورتی که شرایط عادی بوده و مشکلی نداشته باشیم.

ایشان درخصوص اینکه در چند سال اخیر کارخانه سیمان مشمول آلایندگی نبوده است بیان نمود:سیستم فلتراسیون قدیمی هست اما برای جایگزینی بودجه بسیار بالایی نیاز داشته که فعلا تامین هزینه بسیار سخت بوده اما جزو برنامه های ما هست، سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی برای آن نیاز داشته اما فعلا پایش های روزانه و مراقبت های لازم را داشته اما چون سیستم قدیمی بوده و به روز نیست، به دنبال بهینه سازی آن هستیم.

موسوی افزود: در تلاش هستیم که سیمان را بجای کلینکر صادر کرده و با تمام توان فعالیت خود را انجام دهیم، ابتدا تلاش کرده که بحران مقطعی سیمان را با اشباع کردن بازار کنترل کرده و بازارهایی که ساخته ایم را حفظ کنیم، سال مالی شرکت نیز از ابتدای مهرماه آغاز شده و تلاش خود را برای پر کردن بازار تقاضا از سیمان دشتستان انجام می دهیم.

وی اضافه کرد: ما مشمول آلایندگی نبوده و سال ۹۷ دوره ۳ ماهه پرداخت آلایندگی را داشتیم که به سازمان امور مالیاتی پرداخت شد، در چند سال اخیر کارخانه سیمان مشمول آلایندگی نبوده ایم.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان اذعان داشت: سیمان بطور کلی کالای منطقه ای بوده و بیش از ۲۰۰ کیلومتر، توجیه جابجایی ندارد، سیمان ها را نمی توان با هم مقایسه کرد، چون بازار های مختلفی دارند، اما سیمان دشتستان رتبه ۱ کیفی را بین دیگر سیمان های استان داشته و گواه آن نیز تمایل طرح های عمرانی و پروژه هایی چون سد دالکی، نیروگاه اتمی و… جهت استفاده از سیمان دشتستان است.

موسوی تصریح کرد: توزیع عاملین ما بسیار خوب بوده و انحصاری نیست، شبکه مناسبی را داشته و به صورت شفاف و مشخص می توان در بورس به برسی آن پرداخت.

وی ادامه داد: در گذشته عامل، سیمان را از کارخانه خریداری کرده و اطلاع رسانی در خصوص اطلاعات آن وجود نداشت، اما اکنون با عرضه سیمان در بورس کالا تمامی چرخه خرید و توزیع قابل کنترل و اطلاع رسانی است، قیمت ها و نحوه توزیع اکنون کاملا شفاف بوده و می توان تمامی مسائل را رصد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان بابیان اینکه اکنون تعامل خوبی با شرکت برق استان داریم بیان نمود:اکنون برق مورد نیاز کارخانه سیمان دریافت ودر خصوص توزیع سیمان نیز سیمان را در خود دشتستان توزیع کرده و اجازه خروج آن به استان فارس را نمی دهیم، به صورت نامحسوس افرادی را مشخص کرده تا اگر شاهد خروج سیمان به خارج از استان باشیم، پیگیری کرده و با عامل مدنظر قطع ارتباط شود.

موسوی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون نزدیک به ۲۰۰ هزار تن صادرات سیمان و کلینکر داشته که ارزآوری خوبی را برای کشور در پی داشته است، امیدوار بوده که میزان را افزایش دهیم.

وی افزود: امیدواریم که موانع تولیدی که داشته نیز برطرف شود، در آینده امکان دارد که مجدد گاز کارخانه سیمان قطع شده که باید برای آن بازه زمانی ذخیره سازی کلینکر را در برنامه خود داشته تا در آن زمان جوابگوی بازار باشیم.

انتهای پیام/

عکاس: ابوالفضل قاسمی

ارسال نظرات