خبرهای داغ:
نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: برنامه‌ها و سوابق نامزدهای اعلام شده برای وزرا را به طور کامل شنیده و طبق برنامه‌های آنها برای اداره کشور و سود و زیان خوزستان اعلام نظر خواهم کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۴۱۲
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
سید لفته احمد نژاد عصر امروز جمعه در نشست خبری با خبرنگاران خرمشهر درباره گزینه پیشنهادی برای وزارت نیرو و مواضع پیشین آن درباره طرح‌های انتقال آب اظهار کرد: همه گزینه‌های این وزارت به خصوص گزینه‌های مرتب با خوزستان به صورت دقیق بررسی می‌شوند و با توجه به برنامه‌های ارائه داده شده و برنامه‌های کلان برای پیشرفت کشور و خوزستان با آنها موافقت یا مخالفت خواهد شد.

وی، مطرح شدن موضوع آب خوزستان را در جلسات مجلس یادآور شد و بیان کرد: یکی از موارد مطرح در جلسات کمیسیون‌های مجلس در رابطه با ساختار وزارت نیرو بود که نمایندگان خوزستان در برابر وزیر نیرو پیشین ایستادگی کردند؛ همچنین یکی از مواردی که من آن را در جلسه اصل ۹۰ مطرح کردم، آثار زیست محیطی سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو در رابطه با احداث سد مارد و تأثیر آن بر ماهیان، گاومیش‌ها و ایجاد بسیاری از مسائل بود.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با بیان اینکه نمایندگان خوزستان در جلسات متعددی برگزار شده دفاع جانانه انجام دادند بر پیگیری جدی موضوع سدسازی‌ها و انتقال آب تأکید کرد و گفت: موقعیت‌های استراتژیک و جغرافیای خاص استان خوزستان به خصوص شهرهای خرمشهر و آبادان به لحاظ موقعیت گردشگری از پتانسیل‌های بالقوه‌ای برخوردار است اما مردم این شهرها در کنار رودهای کارون، اروند و بهمن‌شیر بدون آب مانده‌اند و این حقوق ابتدایی مردم است.

وی ادامه داد: مبحث آب دغدغه تمامی اهالی خوزستان است و به عنوان یک شهروند خرمشهر در تمام جلسات این موضوع را مطرح کرده‌ام که به مردم خوزستان آن‌قدر فشار وارد می‌کنید که آنها نسبت به همه ناملایمات و نیازهای اشتغال و معیشت اعتراض می‌کنند و به آنها انگ‌هایی زده می‌شود اما با این وجود بر کسی پوشیده نیست که خوزستان برای مملکت خود ایستادگی کرد، به خصوص خرمشهر در زمان جنگ سپر بود و بسیاری از مردمش شهید شدند و آنهایی که ماندند در تمام صحنه‌های سیاسی و اجتماعی حضور دارند.

احمد نژاد، ظرفیت‌های خوزستان را برای توسعه کشور یادآور شد و گفت: جلگه حاصلخیز خوزستان به شورزار و کویر تبدیل شده که در صورت احیا شدن و سرمایه‌گذاری بر بخش کشاورزی، خوزستان قادر است همه کشور را به لحاظ محصولات کشاورزی بی‌نیاز کند.

وی ادامه داد: اگر یک‌چهارم هزینه‌ای را که در رابطه با احیای کویر صرف شده صرف شیرین کردن آب دریا شود هم خوزستان آب خواهد داشت و همه نیاز آبی سایر استان‌ها مثل اصفهان تأمین خواهد شد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با بیان اینکه مشکل خوزستان فقط آب نیست به دیگر مشکلات استان در حوزه‌ها نفت، بنادر، گمرکات، زیرساخت‌ها، عمران و اشتغال اشاره کرد.

احمدنژاد در رابطه با مشکلات خرمشهر گفت: بعد از ۳۰ سال هنوز بسیاری از نقاط خرمشهر از جمله در جزیره مینو، مسیر شلمچه و غرب کارون، محرزی و شنه آن‌قدر مشکلات حاد آب وجود دارد که در نتیجه این پیگیری‌ها، هفته گذشته موافقت بانک ملت برای تأمین اعتبار فاضلاب خرمشهر از طریق ماده ۵۶ گرفته شد که در آینده بسیار نزدیک موافقت‌نامه‌ها صادر می‌شود و مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای فاضلاب خرمشهر اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: در این مدت گرچه اعتبارات خوبی گرفته شده و اقداماتی همچون چهار بانده کردن جاده خرمشهر – اهواز، مدیریت برق خرمشهر، اعتبارات بیمارستان قلب و آب و فاضلاب انجام شد اما همچنان مشکلات بسیار در خرمشهر وجود دارد.

نماینده مردم خرمشهر با اشاره به اخذ مجوز ورود کالاهای ملوانی اظهار کرد: با هنگ مرزی، گمرک ایران، منطقه آزاد اروند جلسات گرفته شده و مجوزهای رسمی واردات کالای ته لنجی از وزارت کشور اخذ شد.

وی در خصوص استقبال کمرنگ سرمایه‌گذاران از این مزیت گفت: بحث کالای ته لنجی و ملوانی می‌تواند کمک مؤثری در اشتغال ایجاد کند اما در پشت پرده تجار را می‌ترساندند چرا که گمرک ایران موافق واردات کالا در خرمشهر نبود اما این کار در آینده نزدیک انجام می‌شود.

احمد نژاد درباره موضوع تعطیلی یا ازسرگیری فعالیت کارخانه صابون‌سازی خرمشهر بیان کرد: در رابطه با صابون‌سازی پیگیری‌های زیادی صورت گرفته اما خریدار کارخانه صابون‌سازی فرد بسیار قدرتمندی است و با این هدف که رقیب دیگری نداشته باشد و خودش بر آن مسلط باشد، کارخانه را خریداری کرده است.

وی گفت: در نهایت از طریق قوه قضائیه به رئیسی نامه‌ای نوشته شد و دادستان خرمشهر، مجموعه اداره کار نیز بازدیدی از کارخانه داشتند و به تهران گزارش دادند و این موضوع همچنان پیگیری می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها