فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

آغاز به کار بیمارستان تخصصی بیماران حاد تنفسی نیروی زمینی سپاه

در پی فرمان مقام معظم رهبری، قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۳۴
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح بیمارستان تخصصی 96 تخت خوابی بیماران حاد تنفسی گفت: در پی فرمان مقام معظم رهبری، قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکل شد. شرایط خاص و وضعیت استان خراسان رضوی و مشهد باعث شد که این استان در اولویت ما قرار گیرد.

محمد پاکپور افزود: یکی از مشکلات استان خراسان رضوی و مشهدمقدس کمبود تخت بیمارستانی بود.
در ابتدا تصمیم به احداث بیمارستان سیار برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی گرفتیم ولی با توجه به تکمیل و آماده بهره‌برداری بودن مجتمع بیمارستانی شهید نجفی، این بیمارستان به مرکزی ویژه بیماران حادتنفسی اختصاص یافت.


فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه گفت: با توجه به اهمیت سرعت تکمیل پروژه و ارائه خدمات در پیک پنجم کرونا، این مرکز ظرف 72 ساعت راه‌اندازی شد. در کنار این بیمارستان 96 تختخوابی، 64 تخت سیار بیمارستانی نیز پیش‌بینی شده که درصورت کمبود و احساس نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.


سردار پاکپور در انتها اضافه کرد:در تمامی مناطق کشور، بیمارستان‌های ثابت درحال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی هستند؛ علاوه بر این، 10 بیمارستان تخصصی سیار نیز درنظر گرفته شده است. دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان هر درخواست و نیازی که داشته باشند، پاسخ می‌دهیم؛ اعم از احداث بیمارستان سیار و یا اعزام تیم های پزشکی و درمانی و پرستاری.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار