مسئول دفتر نمایندگی بسیج ناحیه دانشجویی:

عاشورا یعنی دشمن شناسی و خط مبارزه

تنها راه کمال شما دین هست و همه دستورات توسط امام و اذن او به جامعه داده میشود که این اذن را خدا داده است.
کد خبر: ۹۳۶۵۵۸۹
|
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام غلامی در سخنانی که در جمع کارکنان ناحیه عمار و دانشجویی  در موسسه جوانان آستان قدس برگزار شد عنوان کرد : درسهای عاشورا نباید فراموش شود . خداشناسی در کنار دشمن شناسی ارزش پیدا می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی گفت: عاشورا یعنی خط  مبارزه و دشمن شناسیست.

حجت الاسلام غلامی اظهار کرد : تنها راه کمال شما دین هست و همه دستورات توسط امام و اذن او به جامعه داده میشود که این اذن را خدا داده است.

ایشان تأکید کرد:اگر میخواهید به کمال برسید نباید عاشورا و عبرتهای آن را فراموش کنید.

مسئول دفتر نمایندگی بسیج ناحیه دانشجویی گفت : دوست و دشمن را بشناسید که خداشناسی در کنار دشمن شناسی ارزش پیدا میکند.

وی خاطرنشان کرد: در قصه عاشورا همه امام حسین را میشناختند و خودشان به ایشان نامه داده بودند اما دشمن و دسیسه های او را نمیشناختند و فریب خوردند.

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه با اشاره به نامه امام حسین علیه السلام به حبیب ابن مظاهر ادامه داد : تشخیص به هنگام خیلی مهم است.

وی در این مراسم یادآور شد : همانطور که در زیارت عاشورا میخوانیم ابتدا لعن به دشمنان و سپس سلام به دوستان است و این یعنی دشمن را بشناسید . اگر ولی زمان را نشناختید و حرف آن بر روی زمین ماند و یزید های زمانه بر ما حاکم میشوند.

مسئول دفتر نمایندگی بسیج ناحیه دانشجویی مطرح کرد : شما جزو خواص جامعه هستید و طبق توصیه سردار سلیمانی باید پشت سر ولی فقیه باشید و سرباز خوبی برای ایشان باشید تا مردم الگو بگیرند.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد : بعد از حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله کسی از امیرالمومنین علیه‌السلام حدیثی نشنید . در زمان امام حسین علیه السلام هم با وجود اینکه امام حسین علیه السلام چند ماه از امام حسن علیه السلام کوچکتر بودند اما حدیث و سخنی ذکر نشد . آنها صحبت و سخنشان یکی بود و پشت سر امام جامعه بودند .

مسئول دفتر نمایندگی بسیج دانشجویی  خاطر نشان کرد : طبق ایات قرآن راه رسیدن به زندگی مطلوب و بدون هر گونه الودگی در پنج حیات است . اولین حیات علمی است که با تلاش و مطالعه بدست می آید . انسان باید با علم و شناخت راه را گم نکند . جهل مردم باعث بالا رفتن سر امام حسین علیه السلام شد .

وی در پایان ادامه داد : حیات دینی و عمل به دستورات دینی و تسلط به احکام دومین راه است . امر به معروف و نهی از منکر نشان از حیات اجتماعی و سومین راه است . حیات سمعی و بصری و لسانی و گفتاری چهارمین و پنجمین راه است .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار