خبرهای داغ:
در قالب کاروان نوکری صورت گرفت

حضور طلاب بومی و جهادی در ۳۰روستا برای عزاداری و مبارزه در جنگ فرهنگی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: کارگره فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در قالب کاروان نوکری تاکنون در بیش از 30 روستای محروم مراسم عزاداری را برگزار کرده و بیش از 50 برنامه فرهنگی داشته است.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۴۹
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی اظهار کرد: در هر مللی حوادثی رخ می‌دهد که هر ملل، آن حوادث را به شکلی زنده می‌کنند.


وی افزود: کارگروه فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی نیز برای این‌که حادثه بزرگ اسلام؛ قیام عاشورا را زنده کند کمترین کاری که می‌توان انجام دهد را با همکاری طلبه‌های بومی استان در قالب کاروان نوکری انجام داده است.


جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طلبه‌های بومی استان به صورتی جهادی در نقاط محروم استان که امکان برگزاری مراسم عزاداری را ندارند حاضر شده و با برگزاری مراسم عزاداری شور حسینی را در مناطق محروم برپا کردند.

حضور طلاب بومی و جهادی در ۳۰روستا برای عزاداری و مبارزه در جنگ فرهنگی


هنری عنوان کرد: این کاروان تاکنون در بیش از 30 روستای محروم مراسم عزاداری را برگزار کرده و بیش از 50 برنامه فرهنگی داشته است.


وی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این کاروان تلاش برای تبیین معارف اسلامی و مبارزه با جنگ فرهنگی که دشمن بر علیه ما ایجاد کرده و متاسفانه این جنگ فرهنگی و جنگ نرم به روستاها سرایت کرده، است.

حجت الاسلام کمیل درویش امیری کارشناس فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور نیز در خصوص کاروان نوکری، اظهار کرد: کاروان نوکری حکایت مظلومیت اهل‌بیت (ع) است. حکایت غم سید الشهدا است که در مناطق محروم فریاد می‌زند.


وی افزود: ما امسال و سال گذشته به دلیل فضای کرونایی که بر کشور حاکم شده و این‌که به دستور مقام معظم رهبری باید پروتکل‌هایی که از طرف ستاد مقابله با کرونا اعلام شده را باید رعایت کنیم، نمی‌توانستیم مبلغان را مانند سال‌های گذشته برای برپایی مراسم عزای امام حسین (ع) و تعظیم این شعائر اعزام کنیم.


کارشناس فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور بیان کرد: لذا بر این اساس طرح کاروان نوکری را روی کاغذ آورده و برنامه‌ریزی کردیم. الحمدلله با استقبال چند نفر از طلبه‌های جهادی بومی توانستیم این کار را آغاز کنیم.

حضور طلاب بومی و جهادی در ۳۰روستا برای عزاداری و مبارزه در جنگ فرهنگی


حجت الاسلام درویش امیری عنوان کرد: خودرویی که برای اعزام مبلغان در نظر گرفته شد را فضا سازی کرده و بسته‌های فرهنگی آماده کردیم؛ در این بسته‌های فرهنگی کتابهایی گذاشته شده و علاوه بر این، ماسک نیز تهیه کرده و اقلام بهداشتی همراه کاروان به مناطق محروم ارسال شده است.


وی اظهار کرد: الحمدلله استقبال مردم از این کاروان بسیار خوب بود و توانستیم در روستاهایی که مراسمی نبود و به دلیل شرایط سنگین کرونایی عزاداری انجام نمی‌شد، اقدام به حضور کرده و برای مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری برگزار شده است.


کارشناس فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور گفت: این مبلغان در قالب کاروان نوکری در مناطق نهبندان، میغان، شوسف و درح حضور یافته و مراسم عزاداری که با استقبال خوب مردم مواجه شده را برگزار کردند.


حجت الاسلام درویش امیری ضمن تشکر از سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی، عنوان کرد: گروه جهادی عباد نیز مانند همیشه پا به رکاب بوده و توانستند این کاروان را راه‌اندازی کنند. ان‌شاءالله این کاروان به کاروان اربعین وصل شود و تمام مردمی که برای آنهای مراسم عزاداری برگزار شده است پایشان به کربلا برسد و در کاروان بزرگ اربعین شرکت کنند.


وی خاطرنشان کرد: به لطف خدا کاروان به هر روستایی که وارد می‌شد مورد استقبال مردم بود و نیاز به این‌که ما طلبه‌ها از مردم بخواهیم در این مراسم شرکت کنند، نبود. در حال حاضر نیز بسیاری از مردم در روستاهای دیگر تماس گرفته و خواستار حضور کاروان نوکری در روستاها هستند.


کارشناس فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور تصریح کرد: به لطف خدا آن شور حسینی که توقع داشتیم در روستاها ایجاد شود و این شور حسینی بر فضای کرونایی غلبه کند، انجام شد و امام حسین (ع) کمک کردند.

 

حضور طلاب بومی و جهادی در ۳۰روستا برای عزاداری و مبارزه در جنگ فرهنگی
انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار