خبرهای داغ:
ملایر-رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر از پیدا شدن جسد فرد غرق شده در سد کلان ملایر پس از ۱۲ روز تلاش غواصان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۵۳
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

جسد فرد غرق شده در سد کلان ملایر پیدا شدبه گزارش خبرگزاری بسیج، شهاب عظیمی اظهار کرد: پس از ۱۲ روز جستجو جسد جوان ۳۵ ساله ملایری که در روز جمعه ۱۵ مرداد ماه در سد کلان ملایر غرق شده بود، از عمق ۲۷ متری این سد بیرون کشیده شد.

وی دلیل اصلی تاخیر در عملیات جستجو را مشخص نبودن نقطه دقیق غرق شدگی دانست و گفت: امروز همسر فرد غریق نقطه جدیدی را برای جستجو به غواصان معرفی کرد و با از سرگیری علمیات جستجو در این نقطه، جسد بی‌جان فرد غریق در عمق ۲۷ متری سد کلان پیدا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر افزود: عملیات تجسس پس از ۱۳ روز و با کمک غواصان جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و غواصان اعزامی از تیپ ۶۵ نوهد(نیروی ویژه هوابرد) در حوالی ساعت ۱۴ امروز به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: تلاش گروه مشترک غواصی متشکل از غواصان اعزامی از مریوان، ارتش،سد کرج، هلال احمر و آتش نشانی ملایر با کمک تجهیزات امدادی شهرستان(سپاه،آتش نشانی و هلال احمر) منجر به کشف جسد شد.

جانشین ستاد بحران شهرستان ملایر نیز  اظهار کرد: از روز گذشته  با تشکیل جلسات ستاد بحران در محل سد هماهنگی‌های لازم با تمام گروه‌های تجسس شامل غواصان سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر،بروجرد،مریوان و نیز پرسنل غواصی سد کرج و تیپ ۶۵ نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران برای کشف جسد فرد غریق انجام شد.

عظیم باویسی افزود:  طی ۱۳ روز گذشته نقاط مختلف سد با وجود نشانی‌های نادرست، جست و جو شده بود و امروز با انجام یک کار تیمی هماهنگ، جسد فرد در عمق ۲۷ متری یافت شد.

وی با تاکید بر اینکه کشف جسد نتیجه یک کار تیمی و هماهنگ بود، تصریح کرد: با توجه به استرس همراهان فرد غریق، هر یک از آنها نقطه ی متفاوتی را مشخص می کردند و امروز غواصان از نقطه ای که قایق در آب افتاده و شروع به حرکت کرده عملیات تجسس را ادامه دادند و جسد در عمق ۲۷ متری سد کلان یافت و برای طی مراحل قانونی به مقامات قضایی و انتظامی تحویل داده شد.

گفتنی است؛ عصر روز جمعه ۱۵ مرداد جوان ۳۵ ساله‌ای به همراه خانواده در سد کلان حضور پیدا کردند که همراه ۲ نفر دیگر با قایق بادی اقدام به قایق سواری در سد می‌کنند و با وزش باد قایق از کنترل این ۲ نفر خارج شده و به سمت تاج سد می‌رود و در نهایت به خشکی می‌رسد و جوان ۳۵ ساله از همان لحظه ناپدید شد و پس از گذشت ۱۲ روز، جسد وی از عمق ۲۷ متری سد کلان بیرون کشیده شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات