خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین؛

«با حسین بودن»، مهمترین نیاز جامعه بشری است

حجت الاسلام معبودی گفت: امروز مهمترین نیاز جامعه، «با حسین بودن» است و نه فقط «یا حسین گفتن». لذا باید در تمام زمینه ها با حسین(ع) باشیم.
کد خبر: ۹۳۶۵۸۷۴
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به قیامت اباعبدلله(ع) و ابعاد سیاسی این قیام بیان کرد: قیام اباعبدالله(ع) یک حرکت همه جانبه و در برگیرنده تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و غیره بوده است.

وی گفت: به تعبیر شهید مطهری امام حسین(ع) در نصف روز عاشورا تمام اسلام را پیاده کرده است. یکی از این ابعاد، بعد سیاسی است که از مهمترین ابعاد قیام کربلاست. چرا که به فرموده ایشان «من هدفم احیای دین جدم، اقامه امر به معروف و نهی از منکر» است. یعنی موضع سیاسی خود را مطرح کرده اند و یقینا احیای سیره پیامبر و اجرای امر به معروف و نهی از منکر بدون تشکیل حکومت اسلامی امکان نداشت لذا می توان گفت یکی از مهمترین اهداف امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی و احیای سیره نبوی بوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اظهار کرد: قیام امام منوط به دعوت مردم کوفه نبود بلکه این امر هدف امام حسین(ع) بود. هر چند در راستای اینکه مردم کوفه نامه نوشتند حجت بر امام تمام شد اما حتی اگر دعوت مردم کوفه هم نبود، امام حسین(ع) با تشکیلات و سیستم فاسد بنی امیه و یزید بیعت نمی کرد و به فکر ایجاد یک حکومت اسلامی بوده است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است عنوان کرد: مقام معظم رهبری به این امر اشاره کردند که انقلاب اسلامی و اشاعه این انقلاب در سراسر عالم به ویژه در تشکیل محور مقاومت، از نتایج نهضت اباعبدالله(ع) است و لذا هر جریان آزادیخواهانه، استقلال طلبانه، عدالت‌خواهانه و ارزش مدار در دنیا ول اینکه از سوی مسلمانان نباشد، به تأسی از سیدالشهداست.

وی با اشاره به حلقه گم شده جامعه با توجه به قیام عاشورا افزود: در زیارت عاشورا می خوانیم که «ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ...»؛ امروز باید «مع الحسین» در صحنه عمل اجرایی شود. یعنی فقط «یاحسین» گفتن کفایت نمی کند بلکه باید «با حسین» باشیم و هدف امام حسین و آرمان های امام را اجرایی نماییم. عزاداری امام حسین جایگاه ویژه ای دارد اما مهم این است که با سیره و منش سیدالشهدا آشنا شویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه اضافه کرد: امام حسین(ع)، سفینة النجاة است و اگر بخواهیم از این مشکلاتی که گریبانگیر جامعه بشریت است رهایی یابیم باید سوار بر این کشتی نجات شویم که سوار شدن بر این کشتی نجات یعنی مجری آرمان های سیدالشهدا باشیم. امام حسین مصباح الهدی است و اگر چراغ هدایت را بخواهیم باید خودمان را در معرض این هدایت قرار دهیم.

وی افزود: امروز مهمترین نیاز جامعه، با حسین بودن است و نه فقط یا حسین گفتن. مهم این است لذا که ما باید در تمام زمینه ها با حسین(ع) باشیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار