در دهه اول ماه محرم و با توجه به اهمیت برگزاری مراسم عزای حسینی، پویش مردمی هر خانه یک حسینیه و هر خانه یک پرچم در منطقه 20 برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۰۱
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی فضاهای روباز از جمله بوستان ها، فضاهای ورزشی و ... برای استفاده هیئت های مذهبی اختصاص داده شده است.

 افشار افزود: به همین مناسبت برافراشتن پرچم عزای حسینی در جوار بارگاه حضرت عبدالعظیم (ع) و امامزادگان مجاور با حضور جمعی از مسئولان شهری و عضو شورای اسلامی شهر تهران انجام شد.

 او فعال سازی کوچه های حسینی در نواحی هفتگانه، دمام زني در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، بازدید از خانواده معظم شهدا، تقدیر از پیرغلامان حسینی،حمایت از نیازمندان با اهدای سبدکالا با مشارکت خیرین، برگزاری نمایشگاه کتاب شور حسینی،عقلانیت دینی و توزیع اقلام فرهنگی (پرچم، کتیبه، ادعیه و پوستر)در سطح محلات را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام ماه محرم عنوان کرد.

 افشار اظهار داشت: به همین مناسبت مراسم عزاداری هیئت های مذهبی بانوان همراه با فضاسازی محیطی و برپائی نمایشگاه روایت زنان عاشورایی در دهه اول و دوم محرم در بوستان بانوان و همچنین ویژه برنامه زیرآسمان روضه در مجموعه شهربانو برگزار می شود.

 او ادامه داد: ساماندهی و نظارت موکب ها و ایستگاه های صلواتی با رعایت پروتکل های بهداشتی، اجرای مسابقه های فرهنگی در فضاهای مجازی، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و روضه خوانی در محوطه عمومی منطقه در دهه اول محرم از دیگر برنامه های مناسبتی این ایام است.

 شهردار منطقه با اشاره به فضاسازی محیطی معابر و میادین اصلی و آمادگی کامل تمامی حوزه ها در راستای تبیین واقعه عاشورا و خدمات رسانی بهینه به عزاداران و زائران حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ حسینی علاوه بر سیاهپوش کردن ساختمان های اصلی، نواحی و سرای محلات ، فضاسازی میادین و معابر اصلی با نصب  520عدد پرچم سیاه،1500 مترمربع کتیبه و احجام مناسبتی، 14 هزار متر آذین بندی ریسه ای، 410متر مربع پارچه سیاه، 800 مترمکعب داربست حجمی ، 43 تخته بنر، اکران کلیه طرح های مناسبتی در 5 دستگاه تلویزیون شهری و اهتزاز 250 تخته پرچم مشکی پایه کوتاه و 5 تخته پرچم مشکی پایه بلند، نصب 5 عدد کتل انجام شده است.

 

 

 

ارسال نظرات