مراسم عاشورا ی حسینی در روستای کلین بخش فشافویه از توابع شهرستان ری با حضور دوستداران و محبان اهل بیت (عزاداران شهر و روستاهای بخش فشافویه و مسئولین شهر و بخش ) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۶۶۰۱۳
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

 شیفتگان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در روز  عاشورای حسینی با حضور در آرامگاه شیخ یعقوب کلینی و مزار شهدای روستای کلین به یاد مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند.

 اهالی متدین و شهید پرور بخش فشافویه نیز با عزاداری برای امام حسین و برگزاری مراسم نوحه خوانی و سینه زنی توسط ذاکرین اهل بیت کربلایی اسماعیل قنبری ،  کربلایی جواد فرهانی  و  کربلایی ابراهیم طاهری در روز عاشورا حال و هوا و رنگ و بوی خاصی به این شهر بخشیدند.

از اولین ساعات روز عاشورا مردم در حالی که بیرق سیاه عزای سالار شهیدان را در دست داشتند به سمت آرامگاه و مزار شهدای روستای کلین حرکت کردند و در این مکان مقدس به نوحه خوانی و سینه زنی به سبک سنتی پرداختند.

مراسم عزاداری همزمان با اذان ظهر به وقت شرعی خاتمه یافته و سوگواران اباعبدالله در محل آرامستان نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) و یارانش در دشت کربلا اقامه کردند.

 

 

عکس / علیرضا نظری

خبرنگار/ مریم قنبری

ارسال نظرات